آمار نهایی نامزدهای انتخابات شوراهای شهر زنجان

فرماندار زنجان از ثبت نام ۳۲۴ داوطلب در ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر این شهرستان خبر داد.

رضا عسگری در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه در شهرستان زنجان در مجموع ۳۲۴ داوطلب ششمین شورای شهر ثبت نام کرده‌اند اظهار کرد: از این تعداد ۲۹۹ نفر از شهر زنجان ،۱۲ نفر شهر نیک پی و ۱۳ نفر از شهر ارمغان خانه هستند.

وی با اشاره به حضور کمرنگ بانوان برای نامزدی در انتخابات شورای شهر زنجان ادامه داد: ۴۱ زن و ۲۸۳ مرد داوطلب حضور در انتخابات شورای شهر زنجان شدند.

فرماندار زنجان ادامه داد: ۲۵ نفر دارای سابقه عضویت در دوره‌های گذشته شورای شهر هستند و در مجموع ۵۴ نفر از خانواده ایثارگران هستند.

عسگری با اشاره به این که عمده داوطلبین دارای مدرک تحصیلی لیسانس هستند اظهار کرد: ۱۵۳ نفر دارای مدرک لیسانس، ۱۳۱ داوطلب مدرک فوق لیسانس و ۱۲ نفر دارای مدرک دکترا هستند.

وی در پاسخ به این سوال که ثبت نام کنندگان از چه طیف‌های سیاسی حضور پیدا کرده‌اند افزود: از گرایش‌های مختلف ثبت نام کرده‌اند و امکانی فراهم شده تا همه ثبت نام کنندگان فرصت برابر داشته باشند و در فرم خود اظهاری گرایش‌های سیاسی سوال نشده است.

عسگری یادآور شد: بر اساس ارزیابی بیشتر و دقیق‌تر بعد از ۱۰ روز استعلامات از مراجع چهارگانه انجام می‌شود و بعد از بررسی هیأت نظارت شهرستان و استان و هیأت مرکزی نظارت کسانی که در مرحله اول تأیید نشدند می‌توانند در هیأت نظارت مرکزی طبق زمان بندی که تعیین شده فرجام خواهی کنند.

کد خبر 481989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.