نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار ماشین‌سازی و استقلال

دو کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امروز ماشین‌سازی و استقلال پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال و ماشین‌سازی عصر امروز چهارشنبه - ۲۷ اسفند ماه - در ورزشگاه شهید سلیمانی تبریز به مصاف یکدیگر رفتند و در نهایت آبی‌پوشان با دو گل حریف‌شان را از پیش رو برداشتند. این برد، نوار پیروزی‌ها استقلال از زمان آمدن مجیدی را قطع نکرد تا حالا آبی‌ها منتظر لغزش سپاهان و پرسپولیس در بازی‌های روز آینده باشند. این دیدار که از هفته هجدهم لیگ برتر برگزار می‌شد را اشکان خورشیدی، داور باتجربه مازندرانی سوت زد که اگر چه بازی آرامی بود اما صحنه‌های مشکوکی هم داشت. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط نوذر رودنیل و حیدر سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

زمین خوردن مهاجم ماشین در محوطه استقلال

دقیقه ۴۴ حسین‌پور، مهاجم ماشین سازی قصد داشت در محوطه جریمه استقلال به پیش برود که به نظر در برخوردی که با وریا غفوری داشت، به زمین افتاد. در ادامه نیز اگر چه در تصاویر مشخص نبود اما بازیکنان ماشین سازی معتقد بودند توپ به دست مدافع آبی‌پوشان برخورد کرده است. با این حال داور این صحنه را خطا پنالتی تشخیص نداد و دستور به ادامه کار داد که صدای اعتراض ماشین‌سازان را بلند کرد.

رودنیل: ادامه بازی درست بود و در این صحنه هیچ خطایی رخ نداد.

سلیمانی: بازیکنان ماشین‌سازی توپی را شوت می‌کنند که اعتقاد دارند به دست مدافع استقلال برخورد کرده اما صحنه‌های تلویزیونی اصلاً گویا و قابل تشخیص نیست و نمی‌شود در مورد برخورد توپ به دست و پنالتی اظهار نظر کرد.

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار ماشین‌سازی و استقلال

برخورد خشن قایدی با مدافع ماشین‌سازی

در حالی که استقلالی‌ها با ارسال زمینی توپ برای قایدی به درون محوطه به دنبال ایجاد موقعیتی خطرناک بودند حبیب گردانی با پا به سمت قایدی رفت و پس از برخورد شدید با این مهاجم آبی‌پوش، توپ را دور کرد. اگر چه آبی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند، اما باز هم اشکان خورشیدی دستور به ادامه بازی داد.

رودنیل: تکلی که بازیکن ۳۳ ماشین سازی (حبیب گردانی) روی پا قایدی زد ضمن اخراج مستقیم، داور باید پنالتی نیز می‌گرفت. این در حالی است که پنالتی نگرفت و حتی اخطاری هم به او نداد. همین بازیکن دقیقه ۶۶ خطا دیگری کرد که مستحق اخطار بود که باز هم داور به او کارت نداد تا در دقیقه ۷۲ بابت آن تکل، اخطاری به او داد.

سلیمانی: مدافع تیم ماشین‌سازی با حرکتی که درون محوطه انجام داد، خطایی شدیدی روی مهدی قایدی مرتکب شد که داور این صحنه را ندید. داور در این صحنه باید پنالتی به نفع استقلال اعلام و مدافع ماشین‌سازی را اخراج می‌کرد.

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار ماشین‌سازی و استقلال

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: خورشیدی نیمه اول خورشیدی بود ولی نیمه دوم نه! تصمیماتش در خصوص خطاهایی که گرفت، درست بودند. اخطارهایش نیز صحیح بودند. البته کارتی هم به فرهاد مجیدی داد که نمی‌توانیم تشخیص دهیم درست بوده است اما حیف است مجیدی که تیمش آسیایی است، باید هوشمندانه‌تر عمل کند تا تیمش لطمه نخورد. دقیقه ۱۰ بیرون محوطه روی مرادی خطا شد ولی اعلام نشد. دقیقه ۳۰ در محوطه جریمه ماشین‌سازی روی قایدی خطایی رخ نداده و ادامه بازی درست بود. دقیقه ۴۱ گل دوم استقلال صحیح بوده و به اشتباه گفتند که آفساید بوده است. اخطار به نادری به دلیل تمارض نیز کاملاً درست بود چون اتفاقی رخ نداد. فقط نمی‌دانم چرا داورها در این بازی هد ست نداشتند و همین باعث ناهماهنگی شد؛ شاید اگر هدست بود، کمک داورها در این صحنه‌ها به او کمک می‌کردند.

سلیمانی: اشکان خورشیدی قضاوت خوبی را در این مسابقه انجام داد چرا که به نظرم با توجه به دوندگی‌هایش سعی کرد عادلانه قضاوت کند. کلاً این بازی دو صحنه داشت. مابقی بازی شکل عادی داشته و به نظرم اخطارهایی که داور در این بازی داد، کاملاً صحیح بود.

کد خبر 481943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهنگی از اهواز IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    0 0
    متاسفانه آقای اشکان خورشیدی دشمنی دیرینه با استقلال دارد گویا او به رنگ آبی حساسیت خاصی دارد ...
  • آرش IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    0 0
    چرا در خصوص گل اول که آفساید بود حرفی نمیزنند اگر خط دیجیتالی یا VAR وجود داشت مشخص میشد قائدی تو آفساید صاحب توپ شد.
    • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
      0 0
      گل اول استقلال با ارسال از کرنر زده شد؛ یعنی چرا جنجال سازی تلوزیون وکارشناساش؛