پایان داوری نخستین جشنواره موسیقی نوای نوروز اراک

داوری نخستین جشنواره موسیقی نوای نوروز در اراک انجام و نفرات برتر مشخص شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طی این جشنواره که به صورت کشوری در اراک برگزار شد، پس از بررسی انجام شده توسط هیأت داوران نفرات برتر مشخص و بیانیه این دوره از مسابقات به شرح ذیل اعلام شد؛

هیئت داوران جشنواره موسیقی نوای نوروز ضمن تشکر از شهردار اراک، سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی و رئیس جشنواره که در اعتلای فرهنگ این مرز و بوم کوشا هستند، به نکاتی چند اشاره خواهد داشت.

این جشنواره موسیقی با استقبال گسترده روبرو شد که از میان حدود ۴۰۰ هنرمند شرکت کننده در بخش تک نوازی تنها ۶۴ نفر به بخش نهایی راه یافتند.

شرکت نونهالان امید به حیات فرهنگ این کهن سرزمین را یاد آور می‌شود که پیشگامان فرهنگ حرکت رو به جلو را در هر شرایطی حفظ می‌کنند.

آنچه در این جشنواره نمود بسیار داشت نبوغ هنرمندان نونهال و شرکت آنها از شهرهای مختلف و کارهای تکنیکی و اجرای آثار بزرگان موسیقی بود.

هم چنین حفظ موسیقی اقوام مختلف ایرانی و اجرای آنها بوسیله نونهالان خبر از غنای ایران فرهنگی می‌داد که در جای جای این سرزمین رشد و نمو دارد.

۲_ تعجیل در نواخت قطعات تکنیکی از مبحث محتوایی هنرمند را دور می‌کند و هنرمند انرژی خود را در اجرای تکنیک مصرف می‌کند و نباید عجله در نواخت کرد.

۳_ انتخاب قطعات ساخته بزرگان موسیقی یک تناسب و سنخیتی با ساز دست هنرمند داشته باشد برخی قطعات مخصوص سازی خاص است و اجرای آن با سازی دیگر از کیفیت کار می‌کاهد و حق مطلب ادا نمی‌شود.

۴_ از نکات جالب این جشنواره اجرا با سازهای عود و قانون بود که احیای سازهای کهن ایرانی را گوشزد می‌کند.

۵_ هیئت داوران جشنواره موسیقی نوای نوروز ضمن آرزوی موفقیت برای کلیه هنرمندان موسیقی امیدوار است که در سال آینده شرکت هنرمندان موسیقی در بخش‌های مختلف اعم از گروهی و تک نوازی موسیقی نواحی مختلف ایرانی به رونق این جشنواره بیفزاید

۶_ همچنین برگزیدگان این جشنواره در رده بزرگسالان به ترتیب به شرح ذیل اعلام می‌شود:

صادق کرمانی ۲۷ ساله از شهر قم

مهدی میرزایی می آبادی ۳۳ ساله از شهر ملایر

مصطفی قاسم پور ۴۰ ساله از شهر صالح آباد همدان

در این رده آقای رامین آشنا ۲۵ ساله از شهر کرمانشاه به عنوان پدیده جوان انتخاب می‌گردد.

در رده سنی نوجوانان اسامی برگزیدگان به تشخیص هیأت داوری به ترتیب به شرح ذیل اعلام می‌شود:

آوین زاهدی ۱۳ ساله از شهر اراک

محمد حسین سجادی ۱۶ ساله از شهر اراک

پارسا نایبی ۱۳ ساله از شهر میانه

همچنین در این رده نیایش ناظری پور ۱۶ ساله از اراک به عنوان پدیده، دامون یعقوبی ۱۶ ساله از تهران به عنوان نفر برتر، ثنا عزیزی ۱۵ ساله به عنوان نفر برگزیده و مورد تشویق هییت داوران و پرنیان رضایی ۱۳ ساله از اراک به عنوان پدیده نوجوان برگزیده شدند.

کد خبر 481939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.