ماشین‌سازی ۰-۲ استقلال/ ساز کوک استقلال با مجیدی

استقلال با نتیجه دو بر صفر از سد ماشین‌سازان تبریزی گذشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال از ساعت ۱۶ امروز چهارشنبه - ۲۷ اسفند ماه - در تبریز مقابل ماشین سازی به میدان رفت که شاگردان مجیدی با دو گل حریف را در خانه مغلوب کرد. این برد، سومین پیروزی پشت سر هم استقلال پس از تعویض سرمربی است که نشان می‌دهد آمدن مجیدی شوک مثبتی به آبی‌ها داده است.

هفته هجدهم لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های ماشین‌سازی و استقلال

ورزشگاه: شهید سلیمانی، تبریز

تماشاگر: -

گل‌ها: وحید نعمتی (دقیقه ۱۹- گل به خودی برای استقلال) - ارسلان مطهری (دقیقه ۴۲- برای استقلال)

اخطار: محمد نادری (دقیقه ۵۳- از استقلال) - حبیب گردانی (دقیقه ۷۲- از ماشین‌سازی)

اخراج: -

ماشین‌سازی تبریز: محمد امین رضایی، وحید نعمتی، مهدی رستمی، سیروس صادقیان، ایمان باصفا، بهمن سالاری، محمد امین اسدی، منصور باقری، سعید حسین پور، حبیب گردانی، سید محمد ابوترابی (دقیقه ۴۰- رضا آذری)

سید محمد حسینی

سرمربی: سعید اخباری

استقلال تهران: رشید مظاهری، محمد حسین مرادمند، سیاوش یزدانی، محمد نادری، وریا غفوری، مسعود ریگی (دقیقه ۸۵- داریوش شجاعیان)، آرش رضاوند (دقیقه ۵۵- مهدی مهدی پور)، فرشید اسماعیلی (دقیقه ۸۶- سینا خادم پور)، بابک مرادی (دقیقه ۵۵- سید احمد موسوی)، مهدی قایدی (دقیقه ۷۵- متین کریم‌زاده) و ارسلان مطهری

سرمربی: فرهاد مجیدی

داور: اشکان خورشیدی

شرح بازی:

دو تیم بازی را محتاطانه شروع کردند. دقایقی بعد جوانان ماشین سازی توانستند دو موقعیت خطرناک را روی دروازه حریف پایه گذاری کنند اما نتیجه‌ای برایشان در بر نداشت. با این حال دقیقه ۱۹، استقلالی‌ها بودند که با ضربه سر و گل به خودی نعمتی پیش افتادند. پس از دریافت گل اگر چه به نظر می‌رسید استقلال کمی عقب تر رفته، اما کنترل بازی را در دست داشت و با گردش توپ میان مدافعان از سرعت و جذابیت دیدار کاسته بود.

اواخر نیمه اول به یکباره بازی گرم شد و پس از کاشته دیدنی ماشین سازان، ضد حمله سریع آبی‌ها روی پاس دقیق بابک مرادی برای قایدی شکل گرفت تا مطهری دومین گل را نیز وارد دروازه شاگردان اخباری کند. در آخرین لحظات نیمه اول حسین پور، مهاجم ماشین سازی در حالی که به سمت دروازه استقلال می‌رفت توسط غفوری به زمین افتاد ولی داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

آغاز نیمه دوم هم جریان بازی آرام بود. آبی‌ها کمی عقب تر بوده و بازی را در دست داشتند. استقلالی‌های مثل نیمه اول چشم به ضد حملات دوخته بودند و ماشین سازی نیز با ضربات شروع مجدد ارسالی توسط حبیب گردانی به دنبال جبران گل‌های خورده بود. اگر چه معدود شاهد معدود حملاتی بودیم اما نتیجه تغییری نکرد تا استقلالی‌ها با کلین شیت به سومین برد پیاپی خود برسند.

شرح گل‌:

۱-۰ (دقیقه ۱۹- وحید نعمتی) - کرنر ارسالی استقلالی‌ها از سمت چپ با ضربه سر اشتباه نعمتی وارد دروازه ماشین‌سازی شد تا با این گل به خودی، آبی‌ها پیش بیافتند.

۲-۰ (دقیقه ۴۲- ارسلان مطهری) - پاس دیدنی بابک مرادی، قایدی را پشت مدافعین ماشین‌سازی صاحب توپ کرد تا در موقعیت دو به یک، با پاس دادن به مطهری باعث شود تا شماره ۷۲ استقلال با بغل پا ساده دروازه را باز کند.‌

دقایق حساس:

دقیقه ۱۵- کاشته تند و تیز بازیکن ماشین سازی را مظاهری مشت کرد.

دقیقه ۱۷- حسن پور، قایدی را در گوشه محوطه از پیش رو برداشت و پاس کات بکی داد که از مظاهری رد شد اما بازیکنی برای استفاده از این موقعیت حضور نداشت.

دقیقه ۳۸- ضربه ایستگاهی حبیب گردانی از فاصله‌ای نسبتاً دور را با مظاهری با یک دست به کرنر فرستاد.

دقیقه ۴۴- حسین پور که قصد ورود به محوطه استقلال را داشت توسط وریا غفوری نقش بر زمین شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت. در ادامه نعمتی صاحب توپ شد اما ضربه‌اش قدرت کافی را نداشت و به راحتی توسط مظاهری دفع شد.

نکات ویژه:

* اواخر نیمه نخست در برخورد حسین پور و غفوری در محوطه استقلال، داور دستور به ادامه بازی داد. بازیکنان و کادر ماشین سازی به شدت نسبت به این تصمیم خورشیدی معترض شدند.

* محمد نادری با دریافت چهارمین کارت زرد خود، دیدار مقابل پیکان در نخستین هفته پس از تعطیلات نوروز را از دست داد.

کد خبر 481935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.