نسخه‌نویسی الکترونیکی بیمه سلامت از اردیبهشت سال جدید اجرا می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان از اجرایی شدن نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی از یکم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ برای بیماران خبر داد.

حسین بانک در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نسخه‌پیچی الکترونیکی بیمه سلامت، اظهار کرد: بر اساس قانون برنامه ششم و بند (ز) تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ همه سازمان‌های بیمه‌ای مکلف شدند در سال ۹۹ نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی انجام دهند.

وی افزود: روش نسخه‌پیچی الکترونیکی برای بیمه سلامت هم اعمال خواهد شد، با توجه به مشکلاتی که از نظر بیماری کرونا در سال ۹۹ ایجاد شد تا حدودی آموزش مؤسسات در زمینه نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی با تأخیر انجام شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان، گفت: در حال حاضر خوشبختانه بیشتر پزشکان، مؤسسات پزشکی، داروخانه‌ها و پاراکلینیک‌ها در زمینه نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند و قرار است که از یکم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ اجرا شود.

وی اضافه کرد: برای بیماران خاصی که مراجعه به پزشک دارند و نیازمند چند برگه نسخه دفترچه هستند در ایام نوروز تدابیری داریم و برای بیماران خاص دفترچه ۱۲ برگی و بیماران عادی دفترچه ۶ برگی صادر می‌شود تا در نوروز مشکلی نداشته باشند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان، خاطرنشان کرد: در ایام نوروز از طریق باجه‌های دولتی بیمه سلامت که به صورت شیفت فعال هستند و اداره بیمه سلامت، خدمات درمانی به بیماران ارائه می‌شود، شهروندان در صورت بروز هر نوع مشکلی در این ایام می‌توانند با شماره ۱۶۶۶ تماس بگیرند و آن را رفع کنند.
 

کد خبر 481933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.