پنجشنبه‌های حمل و نقل رایگان در رومانی

جنبشی عظیم به نام پنجشنبه‌های سبز در کلوژ_نپوکا، از شهرهای بزرگ در کشور رومانی، شکل گرفته که طی آن قرار است استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در روزهای پنجشنبه برای تمام مردم شهر رایگان شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جهان در مسیر پایداری رو به آینده در حرکت است و هر روز بر اقدامات شهرهای مختلف برای رسیدن به این هدف، افزوده می‌شود. در این راستا، مقامات محلی رومانی نیز هر روز بر نوآوری‌های خود برای رسیدن به پایداری تلاش می‌کنند و به موفقیت‌های زیادی دست می‌یابند. برنامه‌ریزان کلوژ_نپوکا نیز به منظور کاهش آلودگی هوا و بهبود سلامت شهروندان در نظر دارند از تردد سبز بهره گیرند و به همین دلیل، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در روزهای پنجشنبه را برای تمام مردم رایگان کنند.

دولت رومانی در تلاش برای کاهش آلودگی هوا و اثرات جزایر گرمایی در کلانشهرها دستور داده مردم تا جایی که امکان دارد از وسایل حمل و نقل عمومی یا سایر روش‌های تردد سبز برای رفت و آمد خود بهره گیرند. این جنبش از پنجشنبه گذشته به طور آزمایشی آغاز شده و قرار است تا دستیابی به پایداری یا حتی برای همیشه ادامه یابد.

در این راستا، شهردار کلوژ_نپوکا تصمیم گرفت با رایگان کردن وسایل حمل و نقل عمومی در روزهای آخر هفته، مردم را به تردد از طریق وسایل حمل و نقل پاک تشویق کند. البته وی از محدود نکردن اقدامات خود در زمینه رفت و آمد سبز به حمل و نقل رایگان سخن به میان آورده و ادعا کرده است تلاش می‌کند تا از طریق توسعه زیرساخت‌های پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، هر چه بیشتر مردم را به سمت اتخاذ تردد سبز ترغیب کند این در حالی است که الکتریکی شدن تمام ناوگان اتوبوسرانی شهر تا سال ۲۰۳۰ از دیگر اولویت‌های شهردار کلوژ_نپوکا برای رسیدن به پایداری محسوب می‌شود.

پنج‌شنبه‌های حمل و نقل رایگان در رومانی

کد خبر 481913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.