چالش‌های انرژی در پایدارترین شهر دنیا

طی سال گذشته یک چالش انرژی در هلسینکی، پایتخت کشور فنلاند، برگزار شد که در آن گروهی از افراد خلاق برنده جایزه یک میلیون یورویی شدند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بر هیچکس پوشیده نیست که هلسینکی از نظر پایداری یکی از بهترین شهرهای جهان به حساب می‌آید که تا کنون مقامات رسمی آن اقدامات زیادی در زمینه ایجاد شهری دوستدار محیط زیست انجام داده‌اند. سال گذشته، مقامات رسمی چالشی بین‌المللی برگزار کردند که طی آن شرکت کنندگان می‌بایست بهترین راه حل را برای حذف کربن از انرژی گرمایی پایتخت فنلاند، با استفاده از کمترین زیست‌توده ممکن، ارائه می‌دادند. در نهایت ۲۵۲ تیم از ۳۵ کشور جهان در این رقابت شرکت و تنها تعداد ۱۰ تیم به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

چالش‌های انرژی در پایدارترین شهر دنیا

تیم‌های شرکت‌کننده هر یک راه‌حلی ارائه دادند که تمام آن‌ها جز برنامه‌های شهر برای رسیدن به دو هدف اصلی، یعنی توقف استفاده از زغال سنگ تا سال ۲۰۲۹ و به صفر رساندن تولید کربن تا سال ۲۰۳۵ قرار گرفت. بالاخره، در شانزدهم ماه مارس، چالش نهایی بین ۱۰ تیم شرکت‌کننده برگزار شد که گروه‌های حاضر طی این رقابت مجازی، ایده‌های خود را مورد بحث قرار دادند. در نهایت، شهردار هلسینکی تعداد چهار تیم را به عنوان برنده نهایی اعلام و به هریک جوایزی نقدی تقدیم کرد.

البته مقامات هلسینکی در پایان رقابت اعلام کردند که احتمالاً از رویکردهای خود شهر برای کاهش کربن ناشی از تولید گرما در پایتخت فنلاند بهره برند و شهر را در مسیر پایداری بیشتر هدایت کنند. در واقع، برنده اصلی رقابت برگزار شده، خود هلسینکی خواهد بود اما ایده‌های مطرح شده در چالش فوق نیز در برنامه‌ریزی‌های شهری مورد توجه قرار خواهد گرفت. در پایان، شهردار از تمام شرکت‌کنندگان رقابت تقدیر و اعلام کرد ایده‌های مطرح شده برتر به تدریج در شهر پیاده‌سازی خواهد شد

چالش‌های انرژی در پایدارترین شهر دنیا

کد خبر 481910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.