ورشو سیاست تحول دیجیتال را در پیش می‌گیرد

مقامات ورشو سیاست تحول دیجیتال را تبیین کردند که بر اساس آن پایتخت لهستان تا سال ۲۰۳۰ باید بالاترین سطح خدمات الکترونیکی را ارائه دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات ورشو در وب‌سایت خود اطلاع دادند که طرحی برای تحول دیجیتالی این شهر تا سال ۲۰۳۰ تصویب کرده‌اند. این سند راهبردی مسیری روشن برای دیجیتال شدن طی یک دهه آینده را تبیین کرده است. تمرکز این طرح بر روی مردم و نیازهای آن‌ها، با تأکید ویژه بر حریم خصوصی، امنیت و توسعه پایدار است.

خدمات دیجیتال زندگی مردم را آسان‌تر می‌کند

سیاست تحول دیجیتال توسعه پایتخت را در زمینه فن‌آوری‌های جدید و الکترونیکی شدن شرح می‌دهد؛ این سیاست ارزش‌هایی که این توسعه به آن‌ها وابسته است و اصول عملکرد نهادهای شهری را تبیین می‌کند. در وب‌سایت شهرداری آمده است که تمرکز بر روی شهروندان و نیازهای آن‌هاست که بتواند راحت‌تر و اقتصادی‌تر برآورده شود.

شهردار ورشو، رافاش ترزاسکوفسکی (Rafał Trzaskowski) در این رابطه گفت: "ورشو، به عنوان بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده خدمات دولت محلی، وارد مسیر تحول دیجیتال شد. رویکرد فعلی دیجیتال‌سازی در سند رسمی شهر نوشته و اعلام شده است. این امر ورشو را در کنار پایتخت‌هایی مانند برلین، لندن، وین، آمستردام و هلسینکی قرار می‌دهد یعنی شهرهایی با کیفیت بالای زندگی که سیاست‌های اعلام شده در زمینه توسعه دیجیتال را انجام داده‌اند."

ورشو سیاست تحول دیجیتال را در پیش می‌گیرد

تنظیم شرایط مسیر دیجیتال شدن قبل از همه‌گیری کوید -۱۹

اقدامات در زمینه تحول دیجیتال ورشو حدود دو سال قبل از آن‌که بیماری همه‌گیر ویروس کرونا، دولت‌های محلی را مجبور به اتخاذ راه‌حل‌های بلندمدت فنّاورانه کند اتخاذ شد. تهیه سند ۱۷ صفحه‌ای پس از یک گزارش بیش از ۲۰۰ صفحه‌ای انجام گرفت؛ مقامات شهری برای تهیه این گزارش کارگاه‌ها، مصاحبه‌های فردی و مشاوره آنلاین با نمایندگان سازمان‌های غیردولتی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی انجام دادند. طی این فرآیند، آن‌ها بیش از ۴۵۰ نظر کارشناسی مربوط به این موضوع را جمع‌آوری و تحلیل کرده‌اند.

عمل به تعهد و وعده‌ها

امسال این شهر بستری را راه‌اندازی خواهد کرد که در آن خدمات الکترونیکی مانند فرم‌ها، مالیات، بلیط حمل‌ونقل عمومی یا مؤسسات فرهنگی را به تدریج در دسترس عموم قرار می‌دهد. در سال جاری، ورشو بستر اینترنت اشیا (IoT) را راه‌اندازی خواهد کرد که حاوی مجموعه‌ای از دستگاه‌ها و اقلامی است که می‌توانند به صورت اینترنتی داده‌ها را تبادل و پردازش نمایند، به عنوان مثال راجع به لامپ‌های خیابانی که آسیب دیده‌اند یا فضای خالی پارکینگ اطلاع‌رسانی می‌کنند. بستر اینترنت اشیا صدها تجهیزات اندازه‌گیری مانند حس‌گرهای کیفیت هوا و صدا، ایستگاه‌های دوچرخه و پارکینگ‌های شهر را نمایش می‌دهد و خواندن داده‌ها در لحظه را امکان‌پذیر می‌کند. داده‌های تجزیه‌وتحلیل شده (داده‌های کلان) امکان مدیریت بهتر شهر را فراهم می‌کند.

ورشو سیاست تحول دیجیتال را در پیش می‌گیرد

سرانجام، سیاست جدید دیجیتال شهری نوید یک رویکرد تحلیلی برای فناوری‌های جدید مانند اینترنت نسل پنجم، هوش مصنوعی (AI) یا بلاک چین و آن مواردی را می‌دهد که هنوز ظهور نکرده‌اند، ؛ بنابراین فقط فن‌آوری‌های اثبات‌شده و ایمن را به کار خواهد گرفت و از آن‌ها به‌منظور تسهیل زندگی روزمره شهروندان استفاده می‌کند.

سیاست تحول دیجیتال بخشی از چشم‌انداز استراتژیک گسترده‌تر برای توسعه شهری به نام ورشو ۲۰۳۰ (# Warszawa2030) است.

کد خبر 481830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.