جمع آوری ۱۰ تن پسماند خشک از آرامستان آستارا

شهردار آستارا گفت: در طرح خانه تکانی شهری در آستانه سال نو، بیش از ۱۰ تن پسماند خشک و نخاله‌های باقیمانده از ساخت قبور از آرامستان جمع آوری شد.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آرامستان آستارا با بیش از سه هکتار وسعت دارای امکاناتی همچون یک واحد غساله، دو واحد سردخانه، سرویس بهداشتی و چندین غرفه سنگ‌فروشی است.

وی افزود: طرح خانه تکانی شهری آستارا از اوایل اسفندماه جاری توسط ۳۰ نیروی خدمات شهری آغاز شده و روز گذشته به مرحله پاکسازی آرامستان رسید و در این راستا ۱۰ تن پسماند خشک و نخاله‌های باقیمانده از ساخت قبور از آرامستان جمع آوری شد.

شهردار آستارا ادامه داد: درختان آرامستان هرس شد و گیاهان خشک از محوطه آن به صورت کامل پاکسازی و جمع آوری شد.

وی خاطرنشان کرد: هر هفته و در مراسم مختلف به رسم ادای دین، مزار شهدا توسط نیروهای واحد خدمات شهری شستشو و غبارروبی می‌شود و در آستانه سال نو نیز این اقدام در دستور کار قرار دارد.

معیتی افزود: در سال جاری روی تمامی قبور شهدا پرچم جمهوری اسلامی ایران نصب شده و برای اطلاع رسانی دستگاه‌های اجرایی، جایگاه‌هایی برای نصب بنر آماده شده است.

وی یادآور شد: زیارتنامه شهدا در ورودی مزار شهدا نصب شده و نواقص روشنایی مزار رفع شده است و به زودی برج نوری در محوطه آن نصب خواهد شد.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 481798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.