"آقای ریسک" به بازار کتاب آمد

" آقای ریسک" کتابی است که ۱۴ اصل برای رشد کسب و کار معرفی می‌کند. این کتاب که شامل نامه‌های "جف بزوس" برای سهامداران آمازون است، با ترجمه مهرنوش اخوان صابر و به اهتمام احمد علیدوستی از سوی انتشارات آموخته راهی بازار کتاب شد.

احمد علیدوستی، ایده پرداز و خالق سلسله کتاب‌های "زندگی دیجیتالی من " در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تقریباً سه سال است که در پردیس سینمایی مجموعه سیتی سنتر اصفهان سلسله رویدادهای کسب و کار را برای کسانی که قصد تغییر در کسب و کار و زندگی خود دارند، برگزار می‌کنیم. سال گذشته و پیش از کرونا سلسله رویدادهایی به نام "زندگی دیجیتالی من" را آغاز کردیم؛ چراکه معتقدیم دنیا به سمتی می‌رود که همه کسب و کارهای سنتی در حال منسوخ شدن هستند و اگر کسب و کارها در فضای آنلاین حضور نداشته و به سوی آن حرکت نکنند محکوم به فنا خواهند بود.

وی افزود: شیوع کرونا به همه ثابت کرد که زندگی دیجیتالی جز لاینفک زندگی و کسب و کار است. اما جای یک سلسله کتاب در برنامه‌های ما خالی بود و این امر جزو اهداف ۱۴۰۰ قرار دادیم، اما پیش از این زمان انجام شد. کتاب " آقای ریسک" یک ترجمه بسیار منظم و منطبق با استانداردهای روز دنیا است. آقای ریسک از نظر ترجمه، ویرایش، چاپ و جنس کتاب از به روز ترین و جذاب ترین مدل‌هایی است که در صنعت نشر می‌توان شاهد آن بود.

ایده پرداز و خالق سلسله کتاب‌های "زندگی دیجیتالی من " خاطرنشان کرد: این کتاب در مورد نامه‌هایی است که "جف بزوس" از سال ۱۹۹۷ به سهامداران خود در شرکت آمازون فرستاده است. شرکت آمازون ثروت مند ترین و معروف ترین شرکت دنیاست. بزوس نیز در حال حاضر ثروتمندترین مرد روی کره خاکی محسوب می‌شود. از طرفی رشدی که اکنون شرکت آمازون دارد را مدیون نوشته‌هایی که در نامه‌ها بزوس بوده می‌دانند.

علیدوستی با بیان اینکه "نام اصلی کتاب نامه‌های بزوس بود" ادامه داد: نام این کتاب تغییر داده شد. در واقع از خلال مقدمه این کتاب نام "آقای ریسک" را برای عنوان آن برگزیدیم. کتاب آقای ریسک به مسعود صرامی، بنیانگذار سیتی سنتر اصفهان تقدیم شد.

وی با اشاره به اهمیت کتاب در دنیای فعلی تصریح کرد: کتاب انسان را نجات می‌دهد، ما کتاب‌هایی داریم که گفته‌های خداوند را در خود دارند و در نبود راهنمایان و پیامبران برای نجات انسان کمک می‌کنند، معتقدم کتاب بزرگترین راهنمای انسان در دنیای فعلی است.

ایده پرداز و خالق سلسله کتاب‌های "زندگی دیجیتالی من" اضافه کرد: در حال حاضر افراد در فضای مجازی تبدیل به مدرس و سخنران می‌شوند، اما آنچه در این فضا رخ می‌دهد همه از روی هیجان زدگی است. این در حالی است که کتاب‌ها ماندگار ترین اتفاق در دنیا هستند.

علیدوستی ادامه داد: کتاب‌هایی چون " آقای ریسک" به روز است و حرف از قدیم نمی‌زند. در دنیایی که همه چیز به سمت دیجیتال شدن پیش می‌رود، کسی چون آقای ریسک می‌توانند فضای متفاوتی را برای دنیای اکنون ایجاد کند. کتاب‌ها را نباید دست کم گرفت. آنها می‌توانند انسان را به فضای متفاوتی رهنمایی کنند و اگر نباشند دنیا چیزی کم دارد.

وی با اشاره به ویژگی‌های ظاهری کتاب گفت: کاغذ این کتاب بالکی و به صورت دو رنگ چاپ شده است. این کاغذ سبک تر از کاغذ تحریر است، چشم را اذیت و دست را خسته نمی‌کند. کتاب آقای ریسک را انتشارات آموخته که در زمینه کسب و کار فعالیت می‌کند، منتشر کرده است.

کسی که تجربه دارد، شکست نمی‌خورد

مسعود صرامی، بنیانگذار سیتی سنتر اصفهان نیز در حاشیه رونمایی از این کتاب گفت: اینکه گفته می‌شود من شکست نخورده ام، درست است؛ چراکه من از هر شکست برداشتی دارم که برای کارهای دیگر از آن استفاده می‌کنم. به این معنا که تجربه شکست سرمایه اولیه کار جدید می‌شود و اندوخته‌های گذشته باعث می‌شود اشتباهات تکرار نشوند.

وی افزود: برای اینکه کار تداوم دار انجام می‌دهیم شکست نمی‌خوریم. اگر پس از تجربه هر شکست باز می‌ایستادیم دیگر اندوخته ای نداشتیم. تجربه را می‌توان گران بها ترین ارزش یک تاجر بدانیم. کسی که تجربه دارد شکست نمی‌خورد. پس تجربه مساوی با چند برابر سرمایه مالی است.

بنیانگذار سیتی سنتر اصفهان ادامه داد: هر فردی ممکن است در تجارت خود فراز و نشیب‌هایی داشته باشد، اما چگونه برخورد کردن با مشکلات است که برای یک تاجر حائز اهمیت است. راه مقابله با دشواری‌ها را یاد گرفته‌ایم و به همین دلیل شکست نمی‌خوریم.

صرامی در خصوص شباهت خود به آقای ریسک گفت: آقای ریسک در جامعه‌ای زندگی می‌کند که جامعه برای او ارزش قائل است. زمانی که آقای ریسک کسری منابع مالی دارد دولت به او منابع بلاعوض می‌دهد و من منابع بلاعوض نمی‌خواهم بلکه سود بانکی معتدل می‌خواهم. بنابراین متفاوت هستیم.

کد خبر 481754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.