خاصیت های حیرت انگیز روغن زیتون

روغن زیتون به نام شاه روغن‌های گیاهی شناخته می‌شود و سابقه آن به هزاران هزار سال پیش مربوط است.

از روغن زیتون افزون بر آشپزی، در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی، صابون، صنایع دارویی، سوخت چراغ روشنایی نیز استفاده می‌شود. یک قاشق روغن زیتون در هر روز بسیاری از مشکلات جسمی را پیشگیری خواهد کرد. در طب اسلامی مصرف کردن روغن زیتون سفارش شده است و پیامبر ما در این مورد می‌فرماید: زیتون بخورید و روغن آن را به بدن بمالید که هفتاد بیماری را درمان می‌کند. زمانی که صحبت از زیتون و یا روغن زیتون می‌شود منظور خرید روغن زیتون اصل است.

خاصیت‌های حیرت انگیز روغن زیتون

خاصیت‌های جادویی روغن زیتون برای تندرستی

روغن زیتون از ابتلاء به مریضی‌های قلبی ممانعت می‌کند. نوعی آنتی اکسیدان در روغن زیتون وجود دارد که سلول‌های قرمز خون را از آسیب محافظت خواهد کرد. استفاده از ۲ قاشق غذاخوری هرروز به مدت ۱ هفته موجب کاهش زیاد کلسترول و افزایش آنتی اکسیدان های خون خواهد شد. روغن زیتون تنها روغنی است که دستگاه‌گوارش می‌تواند خیلی خوب آن را هضم کند. روغن زیتون عملکرد محافظتی برای معده دارد و این ارگان را از زخم و سوزش نگهداری می‌کند. روغن زیتون از ایجاد سنگ‌های صفراوی پیشگیری می‌کند. روغن زیتون به خاطر داشتن انواع اسیدهای چرب اشباع نشده کلسترول خون را کاسته و از لخته گشتن خون ممانعت می‌کند. استفاده کردن از روغن زیتون اندازه قند خون و انسولین را متعادل خواهد کرد.

میل کردن روغن زیتون پیش از غذا از پیدایش زخم معده جلوگیری می‌کند.

استفاده هرروزه از یک الی دو قاشق غذاخوری روغن زیتون با ترکیبی از لیمو یا قهوه از ابراز یبوست پیشگیری خواهد کرد.

معالجه افسردگی: بر مبنای یک تحقیق اجرا شده در دانشگاه اسپانیا روغن زیتون که دارای چربی‌های غیر اشباع می‌باشد می‌تواند ریسک ابتلاء به افسردگی را کم کند. روغن زیتون دربردارنده مقادیر زیادی اسید اولئیک می‌باشد که این اسید ریسک ابتلاء به تعدادی از سرطان‌ها را کم می‌کند. چربی‌های روغن زیتون از بدن در مقابل مریضی دیابت نوع دوم، محافظت می‌کنند و در افراد گرفتار به مریضی دیابت نوع دوم، از پیشرفت مریضی جلوگیری می‌کند.

اثربخشی روغن زیتون در کاهش وزن: متخصصان تغذیه معتقدند که استفاده از روغن زیتون به‌سبب کاستن بی‌اندازه وزن مفید است. میل کردن هرروز یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به افت وزن کمک خواهد کرد، این اثرات به دلیل قدرت اولئیک اسید است که موجب افت اشتها در افراد می‌شود. ولی دقت داشته باشید که استفاده زیاد از روغن زیتون اصلاً خوب نیست برای‌اینکه میل کردن زیادتر از یک قاشق روغن زیتون در روز نه تنها کالری مصرفی را افزایش می‌دهد می‌تواند منجر به اسهال نیز گردد.

اثربخشی روغن زیتون بر زیبایی پوست: درصورتی‌که می‌خواهید طبیعی‌ترین و بهترین کرم آرایشی را به منظور شادابی پوست خود انتخاب کنید، می‌توانید از روغن زیتون برای پوستتان استفاده کنید. روغن زیتون را روغن زیبایی نیز می‌نامند. افزایش خون رسانی به این سلول‌ها، پوست را نرم‌تر و درخشان‌تر می‌کند. روغن زیتون از خشک شدن پوست ممانعت کرده و پوست را مرطوب می‌کند. روغن زیتون سبب افت چین و چروک و نشانه‌های ناشی از اشعه آفتاب مثل تیره گشتن و زبری پوست شده و یک مرطوب کننده عالی است.

روغن زیتون تأثیر روغن زیتون در تقویت مو ها: روغن زیتون خواص زیادی برای مو دارد و از آن در ساختن شامپوها، لوسیون ها، صابون‌ها، روغن ماساژ و و درمان بیماری‌های مربوط به ناخن استفاده می‌شود از روغن زیتون برای تقویت ریشه مو استفاده می‌شود که باید با آن مو و سر را ماساژ دهید. رفع شوره سر: ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون را با آب یک لیموترش را مخلوط کرده و بر روی سر مالش دهید و ۲۰ دقیقه بر روی مو باقی بماند و پس‌ازآن با شامپو بشویید.

نرم کننده موی سر: روغن زیتون دربردارنده مقادیر زیادی از ویتامین‌های آ، ای و آنتی اکسیدان بوده که موها را نرم و شفاف خواهد کرد

زمان حاملگی: مصرف روغن زیتون در زمان آبستنی سبب رشد زیادتر نوزاد خواهد شد.

شیردهی: ویتامین ای موجود در زیتون به نمو نوزاد کمک کرده و شیر مادر را زیاد خواهد کرد.

عوارض و مضرات استفاده زیاد از روغن زیتون

بعضی از افراد به روغن زیتون آلرژی دارند. کودکان، زن‌های حامله و افرادی که فشار خون بالا و دیابت دارند بدون مشاوره با دکتر از روغن زیتون در غذاها استفاده نکنند.

چرا خرید روغن زیتون فرابکر؟

روغن زیتون از سالم‌ترین و بهترین روغن خوردنی است که از دانه‌های زیتون تولید می‌شود. مقالات متعددی در مورد خواص شگفت انگیز زیتون و روغن زیتون وجود دارد. زمانی که از روغن زیتون صحبت می‌شود منظور خرید زیتون رودبار می‌باشد. منبع خرید روغن زیتون فرابکر رودبار سایت گرین گاردن عرضه کننده فرآورده‌های مرتبط با زیتون است. محصولات ارائه شده در گرین گاردن اصل و فرابکر می‌باشد.

خاصیت های حیرت انگیز روغن زیتون

به‌جهت مشاهده وب سایت گرین گاردن فروش کلیه محصولات زیتونی از سایت دیدن کنید: https://www.greengarden.ir

لیست بعضی از محصولات این فروشگاه عبارت است از:

  • خرید روغن زیتون فرابکر رودبار
  • خرید زیتون رودبار و زیتون بدون هسته رودبار
  • روغن زیتون مخصوص ماساژ رودبار
  • سبزی‌های محلی رودبار
  • چای محلی
  • رب انار طبیعی و محلی
کد خبر 481748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.