آغاز فعالیت پلیس دوچرخه سوار در اصفهان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان از آغاز فعالیت پلیس دوچرخه سوار در این کلانشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ محمدرضا محمدی امروز _سه شنبه ۲۶ اسفندماه ۹۹_ در آئین آغاز فعالیت پلیس دوچرخه سوار در اصفهان، اظهار کرد: امروزه دوچرخه یک وسیله نقلیه پاک و ایمن به شمار می‌رود و قوانین راهنمایی و رانندگی شامل دوچرخه سواران نیز می‌شود و باید به قوانین احترام بگذارند.

وی با اشاره به آمار حوادث دوچرخه سواری در شهر تصریح کرد: در سال جاری شاهد وقوع چند فقره تصادف منجر به فوت و جرح دوچرخه سواران در اصفهان بوده‌ایم که لازم است این افراد هنگام دوچرخه سواری علاوه بر استفاده از کلاه ایمنی مخصوص به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توجه داشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان ادامه داد: نیاز کلانشهر اصفهان در حوزه ترافیکی، فرهنگی و تامین سلامت کارکنان و نشاط همه جانبه نیروهای پلیس، فعالیت پلیس دوچرخه سوار است که می‌تواند فرهنگ استفاده از دوچرخه را به خوبی ترویج دهد.

وی تأکید کرد: پلیس تنها با استفاده از دوچرخه مأموریت‌های خود را انجام نمی‌دهد بلکه از به روزترین خودروهای ایمن و استاندارد دنیا نیز برخوردار است.

محمدی با بیان این که استفاده از دوچرخه در ایجاد نشاط و شادابی مأموران پلیس بسیار تأثیرگذار است، افزود: بر اساس بازخوردهای مثبت دریافت شده از سوی مردم، نیروهای پلیس با استفاده از دوچرخه باهوش‌تر و شاداب‌تر فعالیت خود را انجام می‌دهند.

وی با تأکید بر این که پلیس دوچرخه سوار اصفهان نسبت به سایر شهرها مدون‌تر و جامع‌تر است، گفت: دوچرخه‌های نیروهای پلیس در اصفهان دارای برچسب پلیس بوده و ظاهری شیک و مناسب دارند؛ این دوچرخه‌ها دارای پلاک بوده و استفاده از کلاه ایمنی لازمه نیروهای پلیس است و همکاران بدون کلاه ایمنی حق استفاده از دوچرخه‌ها را ندارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان تصریح کرد: برابر گزارش‌های واصله از سازمان حفاظت محیط زیست و سایر سازمان‌های ذیربط تعداد روزهای پاک در کلانشهر اصفهان کم است که استفاده از دوچرخه می‌تواند به کاهش آلودگی هوا کمک کند، از این رو پلیس برای استفاده از دوچرخه پیشقدم شده و امیدواریم مسئولان نیز در این حوزه به میدان عمل بیایند و برای کاهش آلودگی هوا نقش آفرینی کنند.

کد خبر 481669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.