نابغه ایرانی شطرنج در یک چهارم نهایی تورنمنت کارلسن

علیرضا فیروزجا با کسب هشت و نیم امتیاز جواز حضور در جمع هشت شطرنج باز برتر تور یک و نیم میلیون دلاری کارلسن را به دست آورد.

به گزارش ایمنا، در ادامه رقابت‌های تور ۱.۵ میلیون دلاری شطرنج کارلسن، ۱۶ شطرنج‌باز برتر جهان بار دیگر به مصاف هم رفتند.

در تورنمنت دعوتی آن لاین مگنوس کارلسن که از ۲۳ اسفند آغاز شده است، چهره‌هایی مانند مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان، آنیش گیری، ماکسیم واشیه لاگراو و لوون آرونیان حضور دارند. همچنین حضور علیرضا فیروزجا نابغه جوان شطرنج جهان به جذابیت این رقابت‌ها افزوده است.

شب گذشته روز سوم این رقابت‌ها پیگیری شد که هر شطرنج‌باز به مصاف ۵ حریف خود رفت. روز سوم برای فیروزجا بسیار خاص تمام شد. چراکه نابغه جوان شطرنج جهان مقابل وسلی سو، لوون آرونیان، دانیل دوبوف، هیکارو ناکامورا و جردن فان فورست بازی کرد و در هر پنج بازی به تساوی رسید.

با این نتایج فیروزجا ۸.۵ امتیازی شد و در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها در رده ششم ایستاد.

طبق قوانین این رقابت‌ها، هشت بازیکن برتر این تورنمنت می‌توانند به مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها راه پیدا کنند. با این تفاسیر فیروزجا و هفت بازیکن دیگر به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کردند.

امروز (سه‌شنبه، ۲۶ اسفند) دور حذفی و یک‌چهارم پایانی این رقابت‌ها برگزار می‌شود که در مهمترین رقابت‌ها علیرضا فیروزجا به مصاف وسلی سو خواهد رفت. در دیگر بازی‌ها کارلسن با آرونیان، آنیش گیری با واشیه لاگراو و نپو با ناکامورا به رقابت خواهند پرداخت.

جوایز این رقابت‌ها ۲۲۰ هزار دلار تعیین شده است.

لازم به ذکر است که در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها، مگنوس کارلسن نروژی موفق شد با ۱۰.۵ امتیاز صدرنشین شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 481631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.