تماس‌های رهبران تروئیکا با روحانی در راستای احیای برجام است

یک کارشناس روابط بین الملل گفت: دستگاه دیپلماسی ایران اکنون به این نتیجه رسیده است که باید توافقی تدریجی به صورت گام به گام با آمریکا تنظیم کند.

علی امیدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص گفت و گوی های اخیر رهبران کشورهای تروئیکا با حسن روحانی اظهار کرد: در هفته گذشته در ادامه رایزنی‌های دیپلماتی شاهد گفت و گوی تلفنی بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا با رئیس‌جمهور کشورمان بودیم. این سومین گفت و گوی رهبران تروئیکای اروپایی با رئیس‌جمهور ایران در سه هفته گذشته بود.

وی افزود: مقامات آمریکا در ماه‌های گذشته به صراحت اعلام کرده‌اند که به واسطه کشورهای اروپایی آمادگی بازگشت به برجام و توافق با ایران را دارد، اما مقامات دیپلماسی ایران خواستار لغو همه جانبه تحریم قبل از آغاز مذاکرات هستند.

این کارشناس روابط بین الملل تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی ایران اکنون به این نتیجه رسیده است که باید توافقی تدریجی به صورت گام به گام با آمریکا تنظیم کند؛ بر همین اساس حسن روحانی در جلسه هیئت دولت هفته گذشته اعلام کرد که ایران آمادگی دارد گام‌هایی مثبت و متقابل در راه بازگشت به برجام بردارد.

امیدی یادآور شد: اکنون ایران و آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که باید در راه احیای برجام به صورت همزمان عمل کنند و کشورهای اروپایی نیز در این بین به دنبال ایجاد اعتماد هستند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون به نظر می‌رسد تماس‌های اخیر رهبران کشورهای اروپایی با روحانی در راستای احیای برجام است بر همین اساس سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرد که از طریق کانال‌هایی با ایران در حال مذاکره هستیم این موضوع نشان دهنده این است که آمریکا از مواضع قبلی خود عقب نشینی کرده است.

کد خبر 481624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.