بدهی ۲۴ میلیارد تومانی همیاری شهرداری‌های زنجان پرداخت شد

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان گفت: با اقدامات انجام گرفته ۲۴ میلیارد تومان از بدهی های معوق و سنواتی سازمان در بخش های بیمه، مالیات، وام های معوق، بدهی پیمانکاران و سنوات کارکنان پرداخت شد.

به گزارش ایمنا، سعید امیدی با اشاره به عملکرد این سازمان با رویکرد شفاف سازی، چابک سازی و قانونمندی و برگرداندن سازمان به مأموریت‌های قانونی و اساسنامه‌ای سال‌های ۹۷ تا ۹۹ استان افزود: پس از ۱۰ سال توقف و رکود در این زمینه و ورود مستمر خسارت‌های سنگین به دلیل جرایم روزانه بانکی و البته با وجود موانع حقوقی سنگین، سه پرونده بانکی تجارت، ملی و بخشی از صادرات مورد توجه قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در مجموع رقم ۹۱ میلیارد ریال با اخذ ۱۱ میلیارد ریال تخفیف تسویه حساب کامل شد و بر این اساس تعیین تکلیف بخش نهایی وام معوق بانک صادرات با تفاهم سه جانبه سازمان، بانک و راه و شهرسازی در مرحله نهایی است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان در خصوص چابک سازی نیروی انسانی و اصلاح ساختار سازمان نیز گفت: به دلیل نداشتن تناسب تعداد نیروها با منابع درآمدی و به خصوص همزمانی با مشکلات سنگین حقوقی سنواتی و با اتخاذ راهکارهای مناسب، تعداد نیروهای انسانی از ۱۰۸ نفر به ۵۲ نفر کاهش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای کاهش یافته در سال ۹۹، ۲۵ نفر بوده که بیش از ۲۵ میلیارد ریال به عنوان سنوات پایان خدمت به آنان پرداخت و همزمان مشکل بیمه معوق نیز حل و فصل شد.

امیدی افزود: سنوات کارکنان از محل فروش چندین باب سرقفلی و زمین کوچک در کوی فرهنگ شهر زنجان (عملاً با راندمان صفر در درآمدزایی برای سازمان در گذشته) بوده و برای الباقی نیز یک مورد ترک تشریفات واگذاری از سوی شورای محترم مورد نیاز است.

وی اظهار کرد: با هماهنگی کامل کمیته حسابرسی استانداری و شورای اسلامی استان، حسابرسی سال‌های ۹۶، ۹۷ انجام شده و حسابرسی سال ۹۸ نیز در حال انجام است.

به گزارش ایمنا، استان زنجان ۲۱ شهرداری دارد و سهامداران سازمان همیاری شهرداری مجموعه شهرداری‌های استان را شامل می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 481620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.