تقسیم گیاهان مثمر و غیر مثمر علمی نیست

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان از آبیاری ۹۰درصد فضای سبز شهری با آب خام خبرداد.

محسن قربانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آبیاری فضای سبز شهر زنجان اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد آبیاری فضای سبز با آب خام انجام می‌شود و کمتر از ۱۰ درصد از آب شرب استفاده می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان مشکل دسترسی به چاه عمیق و کوچک بودن فضای سبز را دلیل استفاده از آب شرب برای آبیاری عنوان کرد و گفت: برای آبرسانی به فضاهای سبز با وسعت کم تخریب معابر و لوله کشی مقرون به صرفه نیست.

وی تقسیم گیاهان مثمر و غیر مثمر را علمی ندانست و یادآور شد: همه گونه‌های مختلف خزان پذیر درختان همیشه سبز درختان میوه در پارک بانوان غرب و انواع سنجد و آلبالو را در ترکیب فضای سبز شهر داریم.

قربانی از کاشت گونه‌های متنوع انواع درختان، درختچه‌ها، پیچ، انواع گل‌های فصلی در شهر زنجان خبر داد و گفت: نارون، چنار، باران طلایی، اقاقیا گل، انواع افرا، انواع زبان گنجشک، انواع بید و.... از جمله درختان مورد استفاده در فضای سبز شهر زنجان است.

وی ادامه داد: انواع پیراکانتا، زرشک، به ژاپنی، انواع ترون، انواعرئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان شمشاد، زالزالک، انواع یاس، یاس زرد، یاس طاووسی و… از دیگر انواع درختچه‌های مورد استفاده در فضای سبز شهر زنجان است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری افزود: پیچ امین الدوله، پیچ اناری، پیچ گلی سین، پیچ تلگرافی و… از دیگر انواع پیچ‌هایی است که زیبایی خاصی به فضاهای زیبای شهر می‌بخشد.

وی افزود: در حوزه سیما منظر امحاء تبلیغات از دیوارهای شهر و زیباسازی دیوارها را در برنامه نوروز در دستور کار داریم.

کد خبر 481575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.