امیدواری به احصاء هزار هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در ۱۴۰۰

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به امضای تفاهم‌نامه این وزارتخانه با پنج شرکت برتر تولیدی، ابراز امیدواری کرد که تا سال آینده بتوان هزار هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف با مشارکت شرکت‌های بزرگ و برتر احصا کرد.

به گزارش ایمنا، علیرضا رزم‌حسینی در آیین امضای تفاهم‌نامه وز ارت صنعت، معدن و تجارت با پنج شرکت برتر تولیدی در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در محل این وزارتخانه اظهار کرد: از جمله ماموریت‌های اصلی وزارت صنعت، سرمایه‌گذاری و افزایش تولید و اشتغال است.

وی افزود: اگر می خواهیم در منطقه قوی باشیم باید اقتصاد نیرومند داشته باشیم و به فرموده رهبر معظم انقلاب باید نگاه درون‌زا و برون‌نگر داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در این راستا، وزارت صنعت به شرکت‌های برتر کشور برای افزایش تولید و اشتغال فراخوان داد که با استقبال بی‌نظیر شرکت‌ها همراه شد و امروز نخستین گام از اجرای این طرح است.

رزم حسینی ادامه‌داد: با امضای این تفاهم‌نامه ۳۵۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گداری در قالب ۶۲ پروژه جدید انجام شد.

وزیر صنعت به رشد نقدینگی، افزایش نرخ ارز و کاهش تولید و سرمایه‌گذاری به عنوان ریشه های تورم و گرانی یاد کرد و گفت: برپایه آمارهای بانک مرکزی بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد و وزارت صنعت وظیفه خود می‌داند تا با استفاده از ظرفیت شرکت‌های بزرگ، کوچک و متوسط به هدایت نقدینگی در راستای کاهش تورم و افزایش تولید بپردازد.

برپایه این گزارش، تفاهم‌نامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت با پنج شرکت برتر تولیدی در نخستین گام از اجرای طرح «اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر» به ارزش ۶.۱ میلیارد دلار امضا شد.

این تفاهم‌نامه ها شامل ۶۲ پروژه در زمینه معدن و صنایع معدنی، صنایع غذایی، ماشین‌سازی و صنایع پالایشگاهی است.

هدف از تنظیم و امضای این تفاهم‌نامه‌ها ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری و تشویق بنگاه‌ها برای توسعه و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانمندی‌های داخلی است.

به این منظور از بین ۱۲ هزار بنگاه اقتصادی با اشتغال بیش از ۱۰ نفر، برپایه شاخص‌های مختلف مانند اشتغال، صادرات و ارزش افزوده، تعداد ۱۰۰ شرکت برتر شناسایی و انتخاب شده‌اند که از این تعداد ۳۹ شرکت در بخش پالایشگاهی، پتروشیمی و شیمیایی، ۲۱ شرکت در حوزه غیرفلزی، ۲۰ بنگاه در حوزه معدن و صنایع معدنی و ۲۰ بنگاه نیز در بخش ماشین‌سازی و نیرومحرکه فعالیت دارند.

امروز پنج شرکت چادرملو، ماشین سازی اراک، آلومینیوم المهدی، نفت سپاهان و شیرین عسل، در گام نخست حدود ۶.۱ میلیارد دلار موضوع تعریف کردند.

منبع: ایرنا

کد خبر 481566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.