سازمان ملل در دفاع از حقوق زنان قربانی ترور مطالبه‌گری کند

فداکاری زنان در مبارزه با کرونا، کارآمدتر شدن شورا با عضویت زنان، بازارچه‌های آنلاین نوروزی راهی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار، خشونت پلیس لندن در تجمع یادبود قتل زن جوان و نیاز مطالبه‌گری سازمان ملل در دفاع از حقوق زنان قربانی ترور را در بسته خبری زنان ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: امروز شاهد فداکاری زنان در صحنه مبارزه با کرونا هستیم، بسیاری از آنان در این راه به شهادت رسیده‌اند، ایثارگری ارتباطی به جنسیت ندارد و زنان و مردان هر دو در این عرصه نقش‌آفرین هستند و باید این ارزش مهم به خوبی برای جوان‌ها تشریح شود.

معصومه ابتکار افزود: زنان کشور به دلایل مختلفی مانند حضور در دفاع مقدس، بمباران و ترور به درجه رفیع شهادت یا جانبازی رسیده‌اند و خود را فدای امنیت و سربلندی این کشور کرده‌اند.

وی ادامه داد: امروز هم زنان در عرصه بهداشت در صحنه مبارزه با ویروس کرونا حضور فعال دارند که باید این ارزش بسیار مهم به خوبی برای جوان‌ها تشریح و گفت‌وگوی بین نسل‌ها انجام شود.

عضویت زنان و جوانان شوراها را کارآمدتر می‌کند

عضو شورای شهر تهران از همه زنان، جوانان و سرمایه‌های کشور برای نامزد شدن در انتخابات شوراهای شهر و روستا دعوت کرد.

زهرا نژاد بهرام در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "شوراهای شهر و روستا یکی از جلوه‌های مشارکت ‎زنان در اداره امور جامعه است. مطمئنم حضور ‎زنان و ‎جوانان به کارآمدتر شدن این نهاد مدنی که ثمره دولت اصلاحات است می‌انجامد؛ از همه زنان و جوانان که سرمایه‌های کشور هستند دعوت می‌کنم تا آنها کاندیدای انتخابات شورای شهر و روستا شوند. "

بازارچه‌های آنلاین نوروزی راهی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار

مدیرعامل مؤسسه مهر و ماه با بیان اینکه توانمند کردن زنان سرپرست خانوار یا مادران کودکان کار، جلوی کار کودکان را می‌گیرد، گفت: بازارچه‌های آنلاین نوروزی راهی برای حمایت از این زنان است.

افخم صباغ با بیان اینکه در همه روزهای کرونایی دست از آموزش کودکان کار برنداشته‌ایم، افزود: هدف این مؤسسه آموزش تحصیلی به کودکان کار و بازمانده از تحصیل و توانمند کردن زنان سرپرست خانوار و مادران کودکان کار است.

خشونت پلیس لندن در تجمع یادبود قتل زن جوان

تجمع برای گرامیداشت زن جوانی که توسط یک افسر پلیس لندن ربوده و سپس به قتل رسید با دخالت پلیس به خشونت کشیده و موجب افزایش فشارها برای استعفای رئیس پلیس لندن شده است.

تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها نشان می‌دهد که چطور مأموران پلیس با خشونت و توسل به زور زنانی را که در محل قتل سارا اورارد تجمع کرده بودند متفرق کرده است.

در برخی تصاویر دیده می‌شود که پلیس‌های مرد، زنان را به زمین کوبیده، دست بند زده و می‌کشند تا مراسم را متوقف کنند. انعکاس این تصاویر با محکومیت شدید افکار عمومی و احزاب سیاسی مواجه شده است.

«اد دیوی» رهبر حزب لیبرال دمکرات تصاویر منتشر شده را شرم آور خوانده و خواستار استعفای «کرسیدا دیک» رئیس پلیس لندن شده است.

سازمان ملل در دفاع از حقوق زنان قربانی ترور مطالبه‌گری کند

نماینده مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه سال‌ها از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران می‌گذرد، اما هنوز زنان زیادی مجروح حملات شیمیایی هستند، گفت: سازمان ملل متحد و شورای حقوق بشر و دیگر نهادها باید به کمک بیایند و در دفاع از حقوق زنان قربانی ترور مطالبه‌گری کنند.

زهره الهیان با تاکید بر اینکه در منطقه خاورمیانه و در کشورهای مختلفی از جمله افغانستان، پاکستان، عراق و فلسطین با ناامنی و اقدامات تروریستی مواجه هستیم که زنان آسیب دیده از جنگ‌ها و وقایع تروریستی موضوع مهم این اقدامات است، اظهار کرد: جامعه جهانی باید فکری برای این وضعیت اسفبار کند و از ظرفیت مجامع حقوق بشری برای رسیدگی به این آسیب‌ها استفاده کند.

وی ادامه داد: سازمان ملل و شورای حقوق بشر و دیگر نهادها باید به کمک بیایند و در دفاع از حقوق زنان قربانی ترور مطالبه‌گری کنند.

کد خبر 481542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.