معاون وزیر کشور: نوروز مسافرت نکنید

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رییس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: اصل بر نرفتن سفر و پرهیز از هر گونه جابجایی بین شهری است.

به گزارش ایمنا، حسین ذوالفقاری در شصت و یکمین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: اصل برنرفتن به سفر و جابجایی بین شهری است، و پروتکل‌ها، پشتیبانی، تجهیزات تخصصی و آموزش در این خصوص باید صورت بگیرد. وزارت بهداشت هم الزامات ورود به داخل کشور را به هلال احمر، وزارت امور خارجه، نیروی انتظامی و وزارت راه و شهرسازی اعلام کند.

وی با اشاره به تعطیلات نوروزی افزود: اصل بر نرفتن به سفر و پرهیز از هر گونه جابجایی بین شهری است. سفر به شهرها و از شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی ممنوع است و از امروز که رنگ بندی شهرها اعلام می‌شود، تا ۱۵ فروردین ماه به همان منوال خواهد بود.

رییس کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: چنانچه در طول تعطیلات وضعیت شهری تغییر کند و قرمز یا نارنجی شود، مسافرین ۷۲ ساعت مهلت دارند که از آن شهر خارج شوند و مسافری هم نمی‌تواند وارد آن شهر شود.

بر اساس لیست اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد وضعیت شهرها از منظر روند بیماری ۴۰ شهر در وضعیت نارنجی و قرمز قرار داشته و مابقی شهرها آبی و زرد هستند. اسامی شهرها در اطلاعیه امروز کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا منتشر می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 481541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    0 0
    به جای حرف عمل کنید قاطع،با زور قانون :ورودی و خروجی همه ی شهر های کشور را ببندید هواپیما ها،قطار ها،اتوبوس ها،خودرو های شخصی را از الآن تا یک ماه بعد از نوروز به هیچ شهری راه ندهید بعد از مردم کمک بخواهید وبه آنها راهنمایی کنید و مردم قصبات ودهات را هم ارشاد نکنید زور،چوب قانون،مأمور،خاکریز ،مانع :راهها را ببندید ارتش و سپاه را به جاده های بین شهری بیاورید