ارتباط میزان روی و شدت ابتلا به کرونا/ بهترین میوه‌ها برای صبحانه

خواص درمانی شلغم، راهکاری برای پیشگیری از رژیم غذایی چرب، بهترین میوه‌ها برای صبحانه، آشنایی با خواص مصرف سیر ترشی، دمنوش های انرژی زا برای روزهای آخر سال و ارتباط میزان روی و شدت ابتلاء به کرونا را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک متخصص تغذیه، اظهار کرد: شلغم یکی از سبزیجات‌های مفید و پرخاصیت است کە بە عنوان یک ترکیب آنتی بیوتیک در درمان سرماخوردگی و کاهش علائم بیماری‌های مخصوص فصول سرد سال توصیه می‌شود.

سارا فوضی، افزود: توصیه ما به افراد این است که شلغم را به صورت پخته به همراه کمی آویشن در طول روز مصرف کنند، البته توجه به این نکته ضروری است که افرادی که دچار پرفشاری خون هستند از مصرف آویشن پرهیز کنند.

وی با تاکید بر اینکه شلغم سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از ابتلاء به سرماخوردگی و آنفولانزا در افراد می‌شود، تصریح کرد: شلغم یکی از ترکیبات مفیدی است کە بە کاهش علائم سرفە در افراد کمک کرده و همچنین بخاطر ترکیبات مغذی کە در خود دارد بە تقویت سلول‌های بینایی چشم کمک کرده و باعث کاهش التهاب مجاری تنفس در افراد می‌شود و یکی از ترکیبات سالم و پرخاصیتی است کە می‌توان در فصول سرد از آن استفادە کرد.

این متخصص تغذیه، تصریح کرد: ویتامین b و اسید فولیک موجود در شلغم در کاهش علائم کم‌خونی و تقویت سلول‌های کبدی بسیار مؤثر بوده و بە دلیل فیبر مناسبی کە در خود دارد یکی از ترکیبات مغذی و پرخاصیت برای سلامت سیستم گوارشی، رودە و کاهش علائم یبوست در افراد است، ترکیب شلغم پخته بە همراە عسل در درمان سرماخوردگی، سرفە و گلودرد بسیار مؤثر است.

راهکاری برای پیشگیری از رژیم غذایی چرب

تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان سوئدی بر روی موش‌ها نشان می‌دهد که با استفاده از روش درمانی ASO می‌توان اثرات مخرب سلامتی رژیم‌غذایی چرب را کاملاً کاهش داد. در حقیقت، موش‌هایی که پس از مصرف رژیم‌غذایی پرچرب به دیابت، بیماری کبد چرب و چاقی مبتلا شدند، با این روش درمانی به‌طور کامل سلامت طبیعی خود را به‌دست آوردند.

در همین حال، موش‌هایی که این روش درمانی را قبل از رژیم‌غذایی پرچرب دریافت کردند، از ابتدا مشکل سلامتی نداشتند. محققان از مرکز تحقیقات Rolf Luft مؤسسه کارولینسکا کشف کردند که این روش درمانی باعث کاهش سطح آپولیپوپروتئین CIII (تنظیم‌کننده اصلی متابولیسم چربی) در بدن می‌شود. آنان دو گروه از موش‌ها را مورد مطالعه قرار دادند، یک گروه رژیم‌های پرچرب از سن هشت هفتگی و یک گروه کنترل که رژیم طبیعی داشتند.

برخی از موش‌ها با رژیم غذایی پرچرب به مدت ۱۰ هفته تحت درمان با ASO قرار گرفتند تا سطح آپولیپوپروتئین CIII آنان کاهش یابد. محققان از همان ابتدا بقیه این موش‌ها را تحت درمان با ASO قرار دادند تا هرگونه افزایش آپولیپوپروتئین CIII را هنگام غذا خوردن بررسی کنند. سپس آنان را با گروه کنترل مقایسه کردند.

دمنوش های انرژی زا برای روزهای آخر سال

ارتباط میزان روی و شدت ابتلا به کرونا/ بهترین میوه‌ها برای صبحانه

خانه‌تکانی و مشغله‌های یک سال کاری، همه و همه باعث خستگی بیشتر در این روزها می‌شود، به‌همین دلیل نیاز است کمی به فکر تجدید انرژی باشید، دمنوش طبیعی و انرژی‌زا مثل دمنوش سیب، گل گاو زبان، مرکبات، چای کوهی، به لیمو، دارچین بهار نارنج و چای ترش را می‌توانید در روزهای سرد پایانی سال استفاده کنید.

ارتباط میزان روی و شدت ابتلاء به کرونا

بدن انسان برای حفظ عملکردهای بیولوژیکی خود به روی نیاز دارد، این عنصر که دارای اثر ضد التهابی است، در فعالیت‌های ضد ویروسی اثر مستقیم دارد، روی به صورت طبیعی در برخی از غذاها و همچنین بعضی از مکمل‌های غذایی موجود است.

در افراد مبتلا به عفونت‌های ویروسی مانند SARS-CoV-۲ سیستم ایمنی ذاتی اولین خط دفاعی بدن در جلوگیری از نفوذ و تکثیر ویروس قبل از آنکه سیستم ایمنی اکتسابی پاسخ محافظت هدفمند را ایجاد کند، به شمار می‌رود.

افراد مبتلا به عفونت ویروس جهش یافته موسوم به SARS-CoV-۲ طیف گسترده‌ای از رخدادهای بالینی را از بیماری بدون علامت تا بیماری شدید دارند.، درک عوامل خطر تعیین کننده شدت کرونا COVID-۱۹ در ایجاد درمان‌های مؤثر در مراحل اولیه بسیار مهم است.

این نیاز پزشکان و محققان در انستیتوی تحقیقات پزشکی اسپانیا سبب شد تا آن‌ها به بررسی تأثیر سطح روی در افراد با COVID-۱۹ شدید بر پیشرفت بیماری و نتایج بالینی بپردازند.
دانشمندان همچنین اثر مکمل روی را برای جلوگیری از تکثیر SARS-CoV-۲ در آزمایشگاه بررسی کردند، رابرت فرناندز، عضو ارشد این تیم تحقیقاتی، اظهار کرد: روی یک عنصر اساسی برای حفظ انواع فرآیندهای بیولوژیکی است و تغییر سطح آن باعث افزایش حساسیت به عفونت و افزایش پاسخ التهابی می‌شود. سطح روی و استفاده از مکمل‌های آن ممکن است ابزارهای مفیدی برای مقابله با بحران کرونا باشد.

آشنایی با خواص مصرف سیر ترشی

سیر ترشی طبق نظرات متخصصان طب سنتی برای همه مزاج‌ها توصیه می‌شود و سیر ترشی ۷ ساله به دلیل خاصیت فراوانی مانند خون ساز و مصفای خون، مفتح عروق کرونر قلبی و عروق مغزی است، هضم‌کننده غذاهای سنگین، دفع‌کننده سنگ کیسه صفرا، کاهنده چربی کلسترول خون، ضد عفونی کننده محیط معده و پاکسازی کننده خون و کبد که دارد در درمان بسیاری از بیماری‌ها مؤثر است.

بهترین میوه‌ها برای صبحانه

میوه‌ها یکی از مفیدترین گروه‌های غذایی برای بدن هستند و در واقع به لطف ویتامین‌هایی که دارند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از بروز بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آلرژی‌ها پیشگیری می‌کنند. برخی میوه‌ها به دلیل دارا بودن مواد مغذی بیشتر و فوایدشان برای سلامتی در اولویت هستند و می‌توان تعدادی از میوه را برای صبحانه میل کرد این میوه‌ها عبارتند از:

ارتباط میزان روی و شدت ابتلا به کرونا/ بهترین میوه‌ها برای صبحانه

کیوی

کیوی را مخزن فوق‌العاده ویتامین C بدانید، نتایج یک پژوهش علمی که در سال ۲۰۱۶ انجام شده نشان می‌دهد که انواع مختلف کیوی تا سه برابر ویتامین C بیشتری نسبت به مرکبات دیگر دارد. کیوی کالری اندکی دارد اما می‌تواند ترکیبات مغذی خوبی مانند فولات، پتاسیم، فیبر، ویتامین E و K را به بدن برساند.

موز

پتاسیم موجود در موز در تنظیم فشارخون مؤثر عمل کرده و آن را در سطح متناسب و ثابتی نگه می‌دارد، این میوه حاوی میزان قابل توجهی ویتامین‌های A، C، B و B۶ است. باید بدانید ویتامین B۶ در متابولیسم چند ناقل عصبی مانند سروتونین و دوپامین نقش دارد. این هورمون‌ها در کنترل خلق و خوی نقش دارند و در نتیجه مصرف موز می‌تواند به شما احساس شادی و آرامش بیشتری بدهد.

سیب

یکی از ویژگی‌های مهم سیب عملکرد آنتی‌اکسیدانی است که به وجود فنول و فلاوونوئیدها مربوط می‌شود، سیب همچنین حاوی مواد معدنی مفیدی مانند فسفر، آهن، کلسیم و منیزیم است. پوست این میوه بهشتی حاوی میزان قابل توجهی فیبر پکتین است. این نوع فیبر برای کاهش میزان کلسترول خون مفید بوده و همچنین به عملکرد نرمال و خوب روده‌ها کمک زیادی می‌کند.

نارنگی

نارنگی نیز مانند تمام مرکبات حاوی میزان زیادی ویتامین C است که به ترمیم کلاژن و بهبود ورعایت پوست کمک می‌کند، نارنگی همچنین حاوی فیبر، ویتامین‌های گروه B، زینک و منیزیم است که بهبود وضعیت سلامتی مفید و ضروری هستند، مصرف منظم نارنگی مشخصاً به بهبود عملکرد دستگاه گوارش، ایجاد احساس سیری طولانی‌مدت و کاهش کلسترول بالا کمک زیادی می‌کند.

بلوبری

شاید بلوبری به اندازه میوه‌های دیگر در دسترس همه نباشد اما بدانید که مصرف آن فواید زیادی برای بدن دارد. چون این میوه‌ها کوچک و مفید سرشار از فیبر، ویتامین C و ویتامین K هستند. علاوه بر این بلوبری کم کالری است و اگر مراقب تناسب اندامتان هستید می‌توانید بدون نگرانی آن را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید. این میوه خوش‌رنگ همچنین قدرت آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد چون یکی از منابع مهم فلاوونوئیدها محسوب می‌شود.

کد خبر 481540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.