۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
احداث پارک تصفیه آب در هلند

آمستردام هلند میزبان پارک بزرگ چندمنظوره‌ای خواهد بود که دو منطقه مسکونی شهر را به هم وصل می‌کند و چشم‌انداز زیبای رودخانه‌ای آن، تصفیه آب دو منطقه را در پی خواهد داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پارک جدید آمستردام جزایر مصنوعی بسیاری را در بر خواهد گرفت که قرار است به عنوان مراکز تفریحی در اختیار مردم شهر، به خصوص دو منطقه فوق قرار گیرد. هدف از ساخت این فضای سبز ۲۲ هکتاری، افزایش رفاه شهروندان پایتخت هلند و بهبود کیفیت آب آشامیدنی آنان بوده است. پارک جدید چشم‌اندازهای بیشمار آبی، فضاهایی برای پرورش گیاهان بومی، زیستگاه‌هایی برای حیوانات مختلف و سیستم‌هایی طبیعی برای تصفیه آب را در بر خواهد گرفت.

احداث پارک تصفیه آب در هلند

پارک عظیم Het Oog که بر فراز کانال بزرگ رودخانه آی جی واقع خواهد شد، مسیر آبی بزرگی را که ساخته دست بشر است، از دو طرف به دو منطقه مسکونی آمستردام هدایت خواهد کرد. یکی از مناطقی که در دو طرف مسیر آبی قرار دارد، به تازگی احداث شده و هم‌اینک میزبان هشت هزار جمعیت است. البته معماران پیش‌بینی کرده‌اند که در پی تکمیل پروژه پارک جدید شهر، جمعیت این منطقه به تدریج رو به افزایش بگذارد و در سال ۲۰۴۰ به بیش از ۲۰ هزار نفر برسد.

احداث پارک تصفیه آب در هلند

از ویژگی‌های منحصر به فرد پارک جدید می‌توان به چشم‌اندازهای متنوع و بسیار زیبای آن اشاره کرد که در کنار یکدیگر سازه‌ای اعجاب‌انگیز به وجود خواهد آورد. مردم می‌توانند در این فضای بی‌نظیر به زندگی، ملاقات با یکدیگر، تفریح، بازی و انجام فعالیت‌های جسمی بپردازند. علاوه بر این، مردم می‌توانند در بخشی اختصاصی از آب‌های موجود در آب به انجام ورزش‌ها و سرگرمی‌های آبی بپردازند.

احداث پارک تصفیه آب در هلند

پارک Het Oog از اکوسیستم‌های مختلف، یک سیستم تهویه طبیعی آب و محیط زیست شهری مجزایی نیز برخوردار است و در نتیجه مانند یک سنگ بزرگ و آبی اکولوژیک، نقش مهمی در بهبود هوا و آب دو منطقه اطراف خود عمل خواهد کرد.

عملکرد سیستم تصفیه طبیعی آب به این صورت خواهد بود، که بخشی از پارک به نیستان بزرگی اختصاص داده شده که در آن نی‌های کاشته شده اکسیژن را به آب وارد و سطح آب را پایین‌تر خواهد آورد که در نتیجه به رشد گیاهان تصفیه‌کننده آب کمک خواهد کرد.

احداث پارک تصفیه آب در هلند


 

کد خبر 481520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.