راه‌اندازی مراکز مشاوره کمیته امداد گامی در جهت توانمندسازی مددجویان

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره با اشاره به راه‌اندازی مراکز مشاوره برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، گفت: ارائه خدمات مشاوره موجب پایداری خانواده‌ها و تقویت توانمندسازی مددجویان خواهد شد.

به گزارش ایمنا، محمد حاتمی تقویت مهارت‌آموزی و توان‌افزایی در خانواده‌های تحت حمایت را مهمترین هدف راه‌اندازی مراکز مشاوره در کمیته امداد دانست و افزود: تاکنون ۱۰ مرکز مشاوره زیرمجموعه کمیته امداد در استان‌های مختلف تشکیل شده است و امیدواریم این مراکز در سراسر کشور راه‌اندازی شود.

وی با تاکید بر نقش خدمات مشاوره و روانشناسی در افزایش عزت نفس و خوداتکایی مددجویان ادامه داد: انجام خدمات مشاوره بر پایه فرهنگ ایرانی- اسلامی از طریق افزایش ظرفیت‌های ذهنی مددجویان، در توانمندسازی خانواده‌ها مؤثر خواهد بود.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره خاطرنشان کرد: برای اجرای هر کاری زیرساخت‌هایی لازم است و مشاوره نیز زیر ساخت تحقق توانمندی مددجویان کمیته امداد است؛ به همین دلیل این نهاد بر آن شده است تا از توان و ظرفیت علمی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره برای تحقق این مهم استفاده کند.

حاتمی وجود مراکز مشاوره و کمک روانشناسان به مددجویان امداد را برای کمک به توانمندسازی مددجویان ضروری دانست و تاکید کرد: خدمات این مراکز به سه شیوه حضوری، غیر حضوری و بسته‌های آموزشی انجام می‌شود.

وی به ارائه خدمات مشاوره در ایام شیوع کرونا تاکید کرد و گفت: ارائه خدمات مشاوره برای افراد در برهه‌های مختلف نیاز است اما در حال حاضر و در زمان شیوع بیماری کرونا انجام خدمات مشاوره کمک شایانی به ایجاد آرامش در جامعه می‌کند؛ به ویژه که بسیاری خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد و خانواده‌های نیازمند همچون دیگر اقشار جامعه با داغ از دست دادن عزیزان خود مواجه هستند.

حاتمی افزود: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با ۳۴ هزار عضو رسمی، از نظر نیروی انسانی متخصص آمادگی راه‌اندازی این مراکز در سراسر کشور را دارد و کمیته امداد نیز مصمم است در قالب تفاهم‌نامه امضا شده، این خدمات را برای تمام مددجویان ارائه دهد.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره اضافه کرد: کمیته امداد در همین راستا مجوز راه‌اندازی مراکز مشاوره برای جامعه هدف خود را به سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ارائه کرده و امیدواریم با تأمین زیرساخت‌ها، شرایط برای ایجاد این مراکز فراهم شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 481474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.