مردها ۶۰ درصد بیشتر با خطر مرگ روبرو هستند

نتایج یک بررسی جامع نشان می‌دهد که خطر مرگ در مردان ۶۰ درصد بیشتر از زنان است.

به گزارش ایمنا، کارشناسان انگلیسی در یک بررسی که روی مردم ۲۸ کشور مختلف انجام دادند دریافتند مردان در سنین ۵۰ سال به بالا، ۶۰ درصد بیشتر از زنان در معرض خطر مرگ قرار دارند که این موضوع می‌تواند تا حدودی از بالا بودن نرخ استعمال سیگار و ابتلاء به بیماری قلبی در مردها باشد اگرچه این اختلاف در کشورها متفاوت است.

متخصصان انستیتوی روان‌پزشکی، روانشناسی و علوم اعصاب در کالج کینگ لندن و نیز مؤسسه علوم سلامت جمعیت در دانشگاه نیوکاسلِ انگلیس، اظهار کرد: تاکنون در بسیاری از مطالعات تأثیر بالقوه عوامل اجتماعی، رفتاری و بیولوژیکی بر تفاوت جنسیت در میزان مرگ و میر مورد بررسی قرار گرفته اما تعداد کمی از آنها توانسته‌اند تغییرات بالقوه را در کشورهای مختلف بررسی کنند.

در این مطالعه عوامل مختلف اقتصادی اجتماعی (تحصیلات، ثروت)، سبک زندگی (استعمال دخانیات، مواد الکلی)، وضعیت سلامتی (بیماری‌های قلبی، دیابت، فشار خون بالا و افسردگی) و شرایط اجتماعی (تأهل، تجرد) بررسی شده که ممکن است در تفاوت میزان مرگ و میر بین زنان و مردان ۵۰ سال به بالا نقش داشته باشد. این اطلاعات شامل بیش از ۱۷۹ هزار نفر از مردم ۲۸ کشور بوده و بیش از نیمی از آنان زن بودند.

بنابه گزارش ایسنا، به نقل از مدیکال اکسپرس، به گفته کارشناسان، در رابطه با تأثیر جنسیت بر شانس زنده ماندن و به عبارت دیگر تفاوت خطر احتمالی مرگ و میر در زنان و مردان علاوه بر تفاوت‌های فیزیولوژیک، سنت‌های مختلف فرهنگی، شرایط تاریخی و توسعه اقتصادی و اجتماعی ممکن است تجارب جنسیتی در کشورهای گوناگون را تحت تأثیر قرار دهد و بنابراین هر متغیری به نوبه خود بر وضعیت سلامت زنان و مردان تأثیر می‌گذارد.

کد خبر 481472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.