بازآفرینی آئین‌های نوروزی در ویژه برنامه "عیدانه، استقبال از بهار"

ویژه برنامه "عیدانه، استقبال از بهار" همراه با بهاری خوانی و خیمه شب بازی در گذر چهارباغ مورد توجه شهروندان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایمنا، رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی با اعلام این خبر گفت: بهاری خوانی و نوروز خوانی همیشه در فرهنگ کشور ما مطرح بوده است لذا هر ساله شاهد برنامه‌هایی در رابطه با استقبال نوروز هستیم که بیشتر آنها حول محور نمایش‌های آئینی و سنتی و نشانگرنمادین ورود عمو نوروز و رفتن ننه سرما است.

احمد رضایی اظهار کرد: امسال نیز به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان شاهد برگزاری برنامه خیمه شب‌بازی و نغمه پردازی عروسکی، حضور ننه سرما، عمو نوروز و مبارک در گذر چهارباغ خواهیم بود.

وی با اشاره به حضور نوروز خوان‌ها در گذر چهارباغ، افزود: با توجه به شیوع کرونا در سال جاری به منظور پاسداشت تلاش کادر درمان در عرصه سلامت، یک ابر عروسک از پرستاران (مدافعان سلامت) تهیه شده که در برنامه "عیدانه، استقبال از بهار" حضور دارد.

باز آفرینی آئین‌های نوروزی در ویژه برنامه "عیدانه، استقبال از بهار"

وی با بیان اینکه چهارباغ به عنوان گذر فرهنگی و مرکزی پایلوت اجرای این رویداد در نظر گرفته شده و در مناطق مختلف نیز برنامه‌هایی به این شکل برگزار خواهد شد تصریح کرد: در این عیدانه، عمو نوروز و ننه سرما با نغمه پردارزی هر روز از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در گذر چهارباغ و خیابان‌های سطح شهر به استقبال بهار رفته و در مناطق مختلف حرکت می‌کنند.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی ادامه داد: زیبایی نوروز به رویدادهای پیش از آن بوده و همیشه در این زمان شاهد اتفاقات زیبایی هستیم لذا با تکمیل و بازآفرینی قطعه پازل گمشده آئین‌های پیش از نوروز و با اجرای این مجموعه برنامه‌ها، سعی بر ایجاد فضای شادی و نشاط به شهر و شهروندان داشته ایم.

باز آفرینی آئین‌های نوروزی در ویژه برنامه "عیدانه، استقبال از بهار"

رضایی خاطرنشان کرد: این برنامه از سوی معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برنامه ریزی شده و امیدواریم با این بازآفرینی، مردم از این آئین‌ها لذت برده و به استقبال بهار بروند.

کد خبر 481463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.