طرح‌های خلاقانه مشهد برای استقبال از بهار

رئیس شورای شهر مشهد گفت: ابتکار و خلاقیت زیادی شده و در حال اجرا است، این زیبایی در شهر با توجه به شرایط شیوع کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده برای سفر، احساس خوب را به فضای رفت و آمد مردم منتقل می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری امروز (دوشنبه) در یکصد و بیست و پنجمین جلسه شورای شهر مشهد اظهار کرد: در حالی به استقبال بهار می‌رویم که شهرداری، معاونت خدمات شهری و معاونت فرهنگی تلاش می‌کنند مشهد با ترکیب نور، رنگ و طبیعت با المان‌های فرهنگی در شرایط مطلوبی باشد و در شهر یک فضای زیبا برای شهروندان فراهم شود.

وی افزود: ابتکار و خلاقیت زیادی شده و در حال اجرا است، این زیبایی در شهر با توجه به شرایط شیوع کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده برای سفر، احساس خوب را به فضای رفت و آمد مردم منتقل می‌کند. ایجاد فضای متناسب و عدالت محور در تمام مناطق شهر پیش بینی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در شرایط کرونا به سر می‌بریم و همچنان هشدارها وجود دارد و به عنوان نماینده مردم از دولت انتظار داریم که به فوریت در راستای ایمن سازی تلاش کند و منابع و امکانات را برای تهیه واکسن‌های مورد تأیید بسیج کند تا وارد کشور شود؛ باید سریع‌تر به سمت ایمن سازی برویم تا کشور شرایط عادی پیدا کند و بیشتر از این اقتصاد آسیب نبیند.

وی خاطرنشان کرد: ضمن ایمن سازی از سوی دولت، رعایت پروتکل‌ها در تعطیلات نوروزی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری توصیه مجموعه متخصصین است و رعایت آن الزامی است.

رویکرد به مدیریت شهری باید اصلاح شود

رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: مهم‌ترین نیاز امروز مدیریت شهری، اصلاح رویکرد و نگرش به شهرداری است، زیرا شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی مبتنی بر منابعی است که مردم در اختیارش قرار می‌دهند و برای پاسخ به انتظارات و توقعات خارج از حوزه مأموریتی شهرداری با کمبود منابع پایدار مواجه است که این امر یکی از چالش‌های عمده مدیریت شهری است.

وی افزود: دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف به دلیل مشکلات، ناتوانی‌ها و کمبودها بنا بر اضطرار بخشی از مأموریت خود را به مدیریت شهری تحمیل می‌کنند. البته در شورای پنجم تلاش شده با بخشی از مأموریت‌ها که به مدیریت شهری ارتباط دارد، همراهی لازم بشود.

حیدری تصریح کرد: به‌طور مثال قانون، تکلیف ساماندهی معتادان متجاهر را مشخص کرده است اما همانگونه که مدیریت شهری در زیبایی شهر هزینه می‌کند. معتادان متجاهر نیز چهره نازیبا و ناامنی ایجاد می‌کنند به همین علت با این نگاه مدیریت شهری به این مسئله توجه کرده است.

تکمیل آسایشگاه جانبازان امام خمینی (ره) افتخار مدیریت شهری است

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار گفت: پاسداران، دلاورمردانی هستند که در دفاع مقدس خوش درخشیدند و همچنان برای امنیت کشور فداکاری می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: بالندگی و پویایی نهضت عاشورا در تاریخ تشیع به اندیشه و پیام آن است و همین عامل بوده که این حرکت اصلاحی را زنده نگه داشته است. پیام "اگر شما دین ندارید و اعتقادی به قیامت ندارید در دنیای خود آزادمرد باشید" بسیار اهمیت دارد، زیرا نمی‌شود دیندار و حسینی بود ولی آزاده نبود و از حرمت و کرامت انسانی دفاع نکرد.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت حضرت اباالفضل (ع) و روز جانباز، گفت: جانبازان سند زنده دفاع مقدس هستند و همچنان در شرایط جسمی سختی به سر می‌برند برای حمایت از آنها تلاش شده اما همچنان نیاز است که اقدامات دیگری پیش بینی شود. مفتخریم که در این دوره آسایشگاه نیمه‌کاره جانبازان امام خمینی (ره) را کامل کرده و فضای مناسبی را در این سالن در اختیار جانبازان قرار دهیم.

حیدری ادامه داد: سالروز ولادت امام سجاد (ع) نیز روز ۲۹ اسفندماه است؛ صحیفه سجادیه امام یک منظومه معرفت دینی و اسلامی و شیعی است که امیدواریم بهره مطلوب‌تری از آن شود.

درآمد نفت باید در مسیر توسعه کشور هزینه شود

وی به ۲۹ اسفندماه سالروز ملی شدن صنعت نفت نیز اشاره کرد و افزود: این روز روزی است که انگلیسی‌ها اعتراف کردند آنچه مصدق انجام داد در طول تاریخ هیچ شخصیت و هیچ فردی به این میزان به منافع آنها آسیب نزده است بدین سبب ملی شدن صنعت نفت یکی از نکات پر افتخار مبارزات ایران است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: درآمد نفت یکی از مسیرها و ابزارهای توسعه است به شرطی که دولت با رویکرد مناسب بودجه را کمتر به درآمدهای نفتی متصل کند و به‌واسطه آن مسیر مناسبی را جهت توسعه کشور طی کند.

کد خبر 481431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.