پیشرفت ۷۰ درصدی کاشت گل‌های استقبال از بهار ۱۴۰۰ در مشهد

مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد از پیشرفت ۷۰ درصدی کاشت گل‌های استقبال از بهار با کاشت بیش از ۱۱ میلیون بوته گل در سطح مناطق ۱۳ گانه این کلانشهر خبر داد.

سید علی اکبر انتظام در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها برای استقبال از بهار ۱۴۰۰ مشهد، بیش از ۱۷ میلیون بوته گل از انواع گل‌های بهاری شامل شب‌بو، بنفشه، همیشه بهار، مینای چمنی، پامچال در حاشیه معابر شهر، درون فلاورباکس‌ها و المان‌های ترکیبی با گل کاشته خواهد شد.

وی با بیان این که تاکنون بیش از ۱۰ میلیون بوته گل در سطح شهر کاشته شده است، افزود: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، تلاش شده در طراحی المان‌های ترکیبی با گل استقبال از بهار به این موضوع توجه شود که این المان‌ها از حالت تعاملی خارج شده و بیشتر جنبه زیبایی بصری داشته باشند.

مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد ادامه داد: بر اساس هماهنگی‌ها، عملیات کاشت این ۱۷ میلیون بوته گل تا ۲۹ اسفندماه جاری به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان این که شهرداری مشهد در سال‌های اخیر در زمینه تولید خاک ترکیبی مورد نیاز در فضای سبز شهری، به خودکفایی رسیده و یکی از مهمترین موارد استفاده از این نوع خاک‌ها در گل‌کاری‌های استقبال از بهار است، گفت: تمامی گل‌کاری‌های سطح شهر را به نوعی جانمایی خواهیم کرد که شهروندان در حالت گذر نیز از تماشای آن لذت ببرند.

انتظام خاطرنشان کرد: برای سال جاری جشنواره گل‌های لاله را در پارک‌ها و بوستان‌ها نخواهیم داشت، اما در ۱۱ نقطه از سطح شهر لاله کاری انجام می‌شود.

کد خبر 481401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.