۸۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای برنامه اصفهان۱۴۰۵ نیاز است

شهردار اصفهان با بیان اینکه برای اجرایی شدن برنامه پنج ساله «اصفهان ۱۴۰۵»، ۸۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: اصفهان ۱۴۰۵ یک برنامه نتیجه محور، سنجش‌پذیر و قابل ارزیابی است که شهر را زیست‌پذیر و رقابت‌پذیر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در برنامه تلویزیونی «اینجا اصفهان»، اظهار کرد: از اسفندماه سال گذشته جهان گرفتار کرونا شد، ویروسی که بسیاری از معادلات را بر هم زد و شیوه انجام برنامه‌ها و روابط اجتماعی را تغییر داد، البته عده‌ای موفق شدند از شرایط به وجود آمده فرصت‌های جدیدی پدید آورند.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های عمران، شهرسازی، مالی و اقتصادی، برنامه‌ریزی و بودجه نویسی و فرهنگی اتفاقات خوبی در شهر اصفهان رقم خورده است، تاکید کرد: با اعلام شعار «انقلاب عمرانی» اجازه ندادیم تحت تأثیر فضای کرونایی پروژه‌های عمرانی تعطیل شود یا تأخیری در انجام امور اتفاق افتد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: تاکید مدیریت شهری مشخص بودن ابتدا و انتهای پروژه‌ها و اجرای آنها بر اساس برنامه زمان‌بندی شده است که این هدف مهم علیرغم شرایط سخت کرونایی با همت مسئولان و رعایت بسیاری از مقررات، طبق برنامه محقق شد.

وی با اشاره به اجرای برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» از ابتدای سال‌جاری تاکنون در شهر، گفت: تاکنون در قالب اجرای بدون توقف این برنامه، پروژه‌های بزرگ و کوچک و خدمات متنوع زیادی تقدیم شهروندان شده است.

نوروزی با بیان اینکه به دلیل تعدد پروژه‌های آماده افتتاح، با ترافیک برنامه‌های افتتاح در شهرداری مواجه هستیم، افزود: در حال حاضر برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» به یک سمبل تبدیل شده زیرا در دیگر روزهای هفته نیز شاهد افتتاح پروژه‌های عمرانی و خدماتی در شهر هستیم؛ به عنوان مثال روز جمعه هفته گذشته عملیات اجرایی هشت باغ موضوعی از جمله توتستان، باغ خرمالو، به، گیاهان دارویی و غیره در ناژوان آغاز و در سازمان میادین از طرح خرید اینترنتی کالا از فروشگاه‌های کوثر رونمایی شد.

سالن اجتماعات گلستان شهدا آرزوی ۴۰ ساله مردم اصفهان

وی از بهره‌برداری رسمی سالن اجتماعات گلستان شهدا در روز چهارشنبه هفته جاری مصادف با میلاد امام حسین (ع) خبر داد و گفت: این پروژه آرزوی ۴۰ ساله مردم استانی بود که ۲۳ هزار شهید تقدیم انقلاب کردند و از این تعداد هشت هزار شهید در گلستان شهدا آرمیده‌اند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: آزادسازی بخش شرقی پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا انجام شده و بخش شمالی پروژه نیز در محله احمدیه و قسمتی از بخش غربی آن در حال آزادسازی است تا در اطراف گلستان شهدا فضای خوبی ایجاد شود.

وی با اشاره به اقدامات زیرساختی انجام شده در مجموعه تخت فولاد، اظهار کرد: علاوه بر انجام این اقدامات، میدان فوتبالی در محدوده تخت فولاد برای استفاده کودکان در حال احداث است.

نوروزی با بیان اینکه بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگی همچون خیابان‌های آسمان و تابان و پل آفتاب گره‌گشای ترافیک در مناطق ۱۰، ۱۴ و هفت شهرداری بوده است، تصریح کرد: پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی نیز طبق قول داده شده به مردم، در آستانه بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی به شیوه نوین ساخته شده و تأثیر بزرگی در سهولت تردد خودروهای سبک و سنگین خواهد داشت.

پیشرفت ۹۸ درصدی پروژه مرکز همایش‌های بین‌ المللی اصفهان

شهردار اصفهان با ابراز خرسندی از بهره‌برداری پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان، گفت: این پروژه نیز یکی از آرزوهای دیرینه مردم بود که خوشبختانه محقق شد و در حال حاضر نمایشگاه‌های متعددی در آن برگزار می‌شود.

وی خبر از پیشرفت ۹۸ درصدی پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان داد و تصریح کرد: تاکنون بالغ بر یک هزار میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است، البته اگر در زمان مقرر مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت، با اعتبارات کمتری به نتیجه می‌رسید.

نوروزی تکمیل پل شهید والایی در اطراف پروژه مرکز همایش‌ها و احداث پلی دیگر در خیابان روح‌الامین به سمت اشکاوند را از دیگر اقدامات شهرداری برشمرد و اظهار کرد: این پروژه نیاز به بهره‌بردار مناسب دارد و در این راستا باید بخش خصوصی به میدان آید زیرا پس از تکمیل آن قرار است مقامات و رؤسای کشورها برای حضور در اجلاس‌های بین‌المللی در این محل رفت و آمد داشته باشند.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری اقدامات و فعالیت‌های زیادی در مناطق مختلف شهر انجام شده است، گفت: در هر یک از مناطق شهرداری پروژه‌های منطقه‌ای متعددی در راستای ایجاد عدالت فضایی عملیاتی شده تا شهروندان ساکن در محله‌های زینبیه و حصه نیز با توجه به احداث کتابخانه، ورزشگاه و سینما برخورداری از خدمات یکسان را به خوبی احساس کنند.

افزایش ۸۵ درصدی مشارکت شهرداری با بخش خصوصی

شهردار اصفهان با اشاره به مشارکت‌های شهرداری با بخش خصوصی، تاکید کرد: در سه سال اخیر میزان مشارکت شهرداری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نسبت به سال‌های قبل ۸۵ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه شهرک خودرو در منطقه ۱۲ شهرداری به مرکز مهمی برای نمایشگاه خودرو تبدیل شده و۴۰ هکتار فضای سبز در اطراف آن ایجاد خواهد شد، خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده تمام نقاط شهر دچار تحول شده به طوری که چهارباغ حال و هوای خوبی پیدا کرده و محل گفت و گوی افراد زیادی شده است.

نوروزی با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری در شهر، افزود: ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری در شهر به منظور کاهش ترافیک و آلودگی هوا انجام شده است، البته به طور طبیعی هر تحول و تغییری در ابتدا نارضایتی‌هایی به همراه دارد.

وی با ابراز خرسندی از پیاده راه شدن محور چهارباغ عباسی، گفت: معتقدم فرهنگ اصیل ایرانیان در چهارباغ نباید آسیب ببیند، بنابراین همه باید کمک کنیم تا مردم در این محیط امن و آرام رفت و آمد داشته باشند.

شهردار اصفهان با اشاره به شاخصه‌های برنامه راهبردی «اصفهان ۱۴۰۵»، تصریح کرد: اداره یک شهر به ویژه اصفهان که از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است و انتظار جهانی، ملی و منطقه‌ای از این کلانشهر بالا است، بدون برنامه‌ریزی امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی تاکید کرد: اصفهان تنها متعلق به اصفهانی‌ها نیست و باید برای اداره این شهر جهانی، تاریخی، میراثی، فرهنگی، کار و کارگری، صنعتی و دانشگاهی تدابیر و برنامه‌ریزی لازم اندیشیده شود؛ به همین جهت از سال ۷۵ برنامه‌های پنج ساله برای این کلانشهر در نظر گرفته شده است.

تدوین بودجه سال آینده شهرداری بر اساس برنامه اصفهان ۱۴۰۵

نوروزی با بیان اینکه برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ ششمین برنامه پنج ساله شهر اصفهان به شمار می‌رود، گفت: وجه تمایز این برنامه با برنامه‌های پنج ساله قبلی، توجه به اسناد بالادستی و چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور همچنین ملاک عمل قراردادن آمایش استان و تدوین آن در راستای برنامه‌های ملی و استانی است.

وی با تاکید بر اینکه برای تدوین برنامه اصفهان ۱۴۰۵ بسیاری از کارشناسان، نخبگان، دانشگاهیان و کارشناسان آشنا با مسائل شهری دخیل بوده‌اند، اظهار کرد: این برنامه در کمیسیون‌های مختلف شورای شهر بررسی و در نهایت در صحن علنی مورد تصویب قرار گرفت.

شهردار اصفهان با بیان اینکه برای اجرایی شدن برنامه پنج ساله اصفهان ۱۴۰۵، ۸۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ادامه داد: «اصفهان ۱۴۰۵» یک برنامه نتیجه محور، سنجش‌پذیر و قابل ارزیابی است که می‌خواهد شهر را زیست‌پذیر و رقابت‌پذیر کند تا گام‌ها بر اساس مقررات منطقی به پیش رود.

وی با اشاره به بودجه شهرداری، خاطرنشان کرد: بودجه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومانی سال آینده شهرداری بر اساس برنامه اصفهان ۱۴۰۵ تدوین شده که میزان رشد آن در مقایسه با شهرهای همتراز به دلیل همدلی، همراهی و انسجام شورا و شهرداری بسیار بالا است، تصریح کرد: بودجه شهرداری از مبلغ دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان در ابتدای فعالیت این دوره مدیریت شهری به ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش و تحقق یافته است

نوروزی با بیان اینکه بسیاری بر این باور بودند که بودجه سال ۹۹ شهرداری بادکنکی و غیر واقعی است، اما خوشبختانه شاهد تحقق ۹۰ درصدی آن هستیم، افزود: البته در شرایط کرونایی یک‌هزار میلیارد تومان درآمد خود را از دست دادیم چرا که علی‌رغم تعطیلی باغ گل‌ها، ناژوان، کوه صفه و شهر رویاها، هزینه‌های نگهداری و حقوق کارکنان را پرداخت کردیم.

وی تاکید کرد: تحقق بودجه حدود هفت هزار میلیارد تومانی شهرداری در شرایط کرونایی، بحرانی، تحریمی و تورمی کاری بسیار سخت و شجاعانه بود و بی‌شک در بودجه سال آینده شاهد کاهش تراکم فروشی که بسیاری از معادلات و شهرسازی را به هم می‌زد و هویت شهر را خدشه‌دار می‌کند، خواهیم بود.

کاهش سن ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی در شهر

شهردار اصفهان با بیان اینکه برنامه اصفهان ۱۴۰۵ تصدی‌گری شهرداری را کاهش داده، بخش‌های مختلف فرهنگی را در آینده واگذار کرده و شهرداری را از متورم شدن و افزایش نیروها نجات خواهد داد، اظهار کرد: با توجه به این برنامه ابزارهای نوین برای بازار سرمایه و تأمین مالی را شناسایی خواهیم کرد؛ همچنین سن اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها در شهر کاهش پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه اصفهان ۱۴۰۵ نکات مختلفی از جمله افزایش مشارکت دانش بنیان‌ها، انجام علمی اقدامات و بودجه‌ریزی دقیق شهر به سمت و سوی درستی هدایت می‌شود.

نوروزی با اشاره به اقدامات شهرداری در آستانه نوروز ۱۴۰۰، تصریح کرد: برای نوروز امسال برنامه‌های متعدد و متنوع فرهنگی از جمله ویژه برنامه تولیدی ۲۰ قسمتی «منارجنبان»، ویژه برنامه تولیدی ۱۳ قسمتی «قرن نو»، ویژه برنامه تولیدی ۱۳ قسمتی «بهار دلنشین»، اجرای کارناوال‌های شادی و برگزاری دو کنسرت آنلاین همچنین دیوارنگاری‌ها در نظر گرفته شده است که امیدواریم مورد رضایت شهروندان قرار گیرد.

کد خبر 481340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.