مساله پسماند مازندران حل نشده است

استاندار مازندران از پیگیری جدی مساله پسماند در استان خبر داد و گفت: این امر به معنای این نیست که مساله پسماند این استان رفع شده باشد.

به گزارش ایمنا، احمد حسین زادگان در جلسه شورای اداری مازندران که با حضور آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه برگزار شد، با اشاره به اینکه در مدیریت پسماند در شهرهای استان، به دلیل شناور بودن جمعیت مشکلات خاصی وجود دارد، تصریح کرد: این جمعیت و نیز حضور گردشگران میزان زباله تولید شده در این استان را افزایش می دهد و شاید با وجود پیگیری ها هنوز این مشکل باقی مانده است.
وی با بیان اینکه چند برابر سنوات گذشته در حوزه زباله و پسماند برای شهرهای مازندران اعتبار گرفته ایم، گفت: با این وجود پسماند مازندران نیاز به اعتبارات بیشتری دارد.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه مدیریت اجتماعی پسماند در روستاهای استان در حال پیگیری است، گفت: زباله سوز و کارخانجات کمپوست برای رفع معضل زباله مازندران در نظر گرفته شده است، این زباله سوز در نوشهر به بهره برداری رسیده، کارخانه کمپوست در تعدادی از شهرهای استان مانند تنکابن به بهره برداری رسیده و خط پردازش در برخی شهرهای مازندران در حال تکمیل شدن است.
حسین زادگان با اشاره به اینکه در آمل نیز مراحل انتخاب زمین و جذب سرمایه گذار در حال انجام است، گفت: باید به زودی تکلیف زباله سوز این شهر نیز مشخص شود.
وی با تاکید بر اینکه مازندران به واسطه ارائه خدمات ملی نیاز به توجه ملی دارد، عنوان کرد: مشکلاتی مانند مهار آب های سطحی، توجه و تعیین تکلیف واحدهای تولیدی ورشکسته، توجه به واحدهای آسیب دیده از کرونا و امیدبخشی به مدیران سالم و توانمند در دستگاه قضایی در مازندران نیاز به توجه ویژه دارد.

کد خبر 481299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.