احداث ایستگاه خودروهای اشتراکی در فنلاند

رانندگان اهل اسپو، کلانشهری در فنلاند، از دهم ماه مارس می‌توانند به منظور کاهش هزینه‌های شخصی و به حداقل رساندن آلودگی هوا، از خودروهای اشتراکی بهره گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار اسپو به منظور کاهش آلودگی هوا تا کنون اقدامات زیادی انجام داده اما اخیراً از اشتراک خودرو در میان رانندگان خبر داده است. این کار نه تنها به حذف مواد آلاینده در هوا کمک خواهد کرد، بلکه برای افرادی که از داشتن خودروی شخصی محرومند نیز بسیار مفید خواهد بود. همانند دوچرخه‌های اشتراکی، در زمینه خودروها نیز ایستگاه‌های متعددی در سراسر شهر نصب خواهد شد تا رانندگان بتوانند از خودروهای اشتراکی در هر نقطه از شهر بهره گیرند و با هیچ محدودیتی رو به رو نشوند.

به ادعای مقامات رسمی اسپو هر یک از وسایل حمل و نقل اشتراکی می‌تواند جایگزین هشت تا ۲۵ خودروی شخصی شود و از این طریق به کاهش هزینه‌ها کمک زیادی کند. علاوه بر این، کاهش رفت و آمد خودروهای شخصی در شهر بدون شک، پایین آمدن چشمگیر سطح آلودگی هوا را نیز در پی خواهد داشت. بنابراین، خودروهای اشتراکی نه تنها از نظر اقتصادی به سود شهروندان اسپو خواهد بود، بلکه نقش مهمی نیز در پایداری حمل و نقل و حفظ محیط زیست ایفا خواهد کرد.

احداث ایستگاه خودروهای اشتراکی در فنلاند

شهروندان اسپو می‌توانند تنها با داشتن گواهینامه راهنمایی و رانندگی و ثبت نام در سایت خودروهای اشتراکی از حق استفاده این وسایل حمل و نقل بهره‌مند شوند. البته پیش از اینکه بخواهند از خودروهای شهری بهره گیرند، باید خودروی مورد نظر خود را از طریق سایت رزرو کنند یا اینکه فوراً، از خودروهای موجود در هر ایستگاه بهره گیرند. همچنین، هر کاربر موظف است پس از پایان سفر خود، خودرو را به ایستگاهی بازگرداند که سفر خود را از آنجا آغاز کرده است.

شهردار اسپو اعلام کرده است که خودروهای اشتراکی به مبلغ ۶ تا هشت یورو به ازای هر یک ساعت در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت اما کسانی که در سایت مخصوص خودروهای اشتراکی عضو شوند می‌توانند یک خودرو را به ازای ۳۰ یورو به مدت یک ماه امانت بگیرند.

کد خبر 481265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.