سرمایه‌گذاری جدید وین برای گسترش فضاهای سبز

باغ‌های عمومی وین، پایتخت اتریش، به زودی میزبان کافه‌ها و رستوران‌های جدیدی خواهد بود؛ مقامات رسمی از تخصیص بودجه‌ای برابر با دو میلیون و ۸۰۰ هزار یورو در این زمینه خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار وین در یک کنفرانس مطبوعاتی از ایجاد جزایر کوچکی برای ساخت رستوران و کافه در فضاهای سبز شهر سخن گفت و ادعا کرد به زودی این پروژه را به مرحله اجرا در خواهد آورد. این رستوران‌ها و کافه‌ها هر یک فضای کوچکی را برای پخت و آماده‌سازی غذا و نوشیدنی‌ها به خود اختصاص خواهد داد اما میز و صندلی‌های سرو غذا در فضای باز قرار داده خواهد شد. بنابراین، شهروندان اتریشی می‌توانند در هوای آزاد و با رعایت فاصله ایمن از یکدیگر، نوشیدنی یا خوراکی مورد علاقه خود را میل کنند.

سرمایه‌گذاری جدید وین برای گسترش فضاهای سبز

بودجه دو میلیون و ۸۰۰ هزار یورویی باید به مدت سه ماه استفاده شود که مرحله اول آن قرار است بیست و هفتم ماه مارس آغاز شود. البته فضاهایی نیز در اختیار رستوران‌ها و کافه‌هایی قرار خواهد گرفت که از محیط باز برای سرو غذا و نوشیدنی به مشتریان خود برخوردار نیستند. با این حال نوع فعالیت آن‌ها به میزان شیوع ویروس کرونا بستگی خواهد داشت و ممکن است کم یا زیاد شود.

در مرحله اول اجرای پروژه قرار است تعداد ۲۳ منطقه به ساخت کافه‌ها و رستوران‌ها اختصاص داده شود، اما در پایان وین میزبان تعداد ۴۶ مورد جدید خواهد بود. علاوه بر این تعداد ۱۰ جزیره تفریحی در یکی از پارک‌های بزرگ شهر احداث خواهد شد که در آن مردم می‌توانند در هر یک از این فضاها با رعایت فاصله اجتماعی همراه با اعضای خانواده خود سرگرمی‌های مورد علاقه‌شان را انجام دهند. صاحبان رستوران‌ها می‌توانند در مناطقی که به آن‌ها اختصاص داده شده است، حداکثر تعداد ۳۶ صندلی قرار دهند تا از تجمع افراد بیشتر در این مکان‌ها جلوگیری شود.

سرمایه‌گذاری جدید وین برای گسترش فضاهای سبز

کد خبر 481249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.