آغاز عملیات سمپاشی زمستانه درختان در سنندج

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: عملیات سمپاشی زمستانه درختان سطح شهر سنندج آغاز شد.

به گزارش ایمنا، آسوز شعبانی اظهار کرد: عملیات سمپاشی زمستانه در سطح شهر در حال اجرا است و هر ساله با آغاز فصل بهار و تابستان و گرم شدن هوا طغیان شته‌ها موجب نارضایتی شهروندان می‌شود.

وی تصریح کرد: این سازمان در راستای رسالت کاری خود و به منظور جلوگیری از طغیان شته‌ها، کاهش پراکنش آفات نباتی، مبارزه با بیماری‌های درختان، دفع آفات و افزایش عمر، شادابی و سرزندگی درختان به ویژه درختان اقاقیای وحشی در روزهای پایانی سال اقدام به انجام عملیات سمپاشی زمستانه درختان می‌کند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از اجرای عملیات سمپاشی زمستانه درختان سطح شهر خبر داد و گفت: در این مرحله از عملیات سمپاشی زمستانه که ۱۰ روز به طول می‌انجامد از مخلوط روغن بیولوژیک سیترال و آب استفاده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این سمپاشی با استفاده دو دستگاه توربولاینر، سموم استاندارد و سازگار با محیط زیست با رعایت نکات ایمنی و همکاری مناطق و با نظارت کارشناسان این سازمان اجرا خواهد شد.

شعبانی از شهروندان درخواست کرد برای جلوگیری از بروز مشکلات ناشی از سمپاشی، از باز بودن درب و پنجره‌های مشرف به خیابان و نیز پارک کردن خودروها در مسیرهای سمپاشی خودداری کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای به موقع عملیات سمپاشی زمستانه در چند مرحله بتوانیم به موقع آفات درختان سطح شهر را کنترل نمائیم.

منبع: فارس

کد خبر 481212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.