در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز با مافیا مواجهیم

شهردار رشت گفت: اقدامات اخیر شهرداری برای مقابله با ساخت و سازهای خلاف ادامه دارد، اما باید توجه داشت که در این زمینه با یک مافیا مواجهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد احمدی در نشست با خانه احزاب استان گیلان، اظهار کرد: در بدو آغاز فعالیت این دوره مدیریت شهری، با توجه به برنامه ارائه شده به شورا تلاش برای انجام اقدامات همسو با برنامه داشتیم که نخستین موضوع قابل اهمیت انجام اصلاحات اساسی در ساختار شهرداری بوده است زیرا مردم بدون توجه به نام شهردار خواهان دریافت خدمات مطلوب از شهرداری هستند.

وی ساماندهی ساختارهای اداری، مالی و اقتصادی شهرداری رشت را جزو برنامه‌های اصلی خود ذکر کرد و افزود: تمام این ساختارها به شدت متلاطم و آشفته هستند و برای رفع مشکلات موجود در هرکدام از آن‌ها، سیستمی جهت اجرای برنامه‌ها و اهداف طراحی کرده‌ایم.

شهردار رشت با بیان این که با راه‌اندازی سیستم خزانه‌داری شفافیت کامل در پرداخت‌ها وجود دارد، تصریح کرد: به عملکرد کمیته تخصیص بودجه احاطه کامل دارم تا انحرافی در بحث تخصیص اتفاق نیفتد.

وی ممیزی نوین املاک را نخستین قدم برای هوشمندسازی دانست و با بیان این که تاکنون فقط تعداد محدودی از شهرداری‌های کشور نسبت به اجرای سیستم هوشمندسازی اقدام کرده‌اند، گفت: ساختارهای اجرای ممیزی نوین املاک در شهر رشت توسط بخش خصوصی در حال آماده شدن است.

احمدی از شناسایی چند ابر چالش در شهرداری رشت خبر داد و گفت: از ۴۰ سال پیش زباله‌ها به سایت سراوان انتقال داده می‌شود و این موضوع به یکی از بزرگ‌ترین معضلات شهر رشت تبدیل شده است.

وی استقرار کارخانه زباله‌سوز در سایت لاکان رشت را برنامه‌ای سه ساله در دستور کار دانست و اظهار کرد: با سرعت فعلی در انجام فعالیت‌ها، امیدواریم فرآیند راه‌اندازی کارخانه زباله‌سوز در کمتر از سه سال اجرا شود.

شهردار رشت از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای راه‌اندازی کارخانه زباله‌سوز سایت سراوان که اخیراً توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شد خبر داد و تصریح کرد: برای اجرای پروژه اورهال کارخانه کودآلی هم تاکنون ۱۴ میلیارد تومان اعتبار دریافت شده است و پیشرفت فیزیکی آن هم خوب است.

وی ساماندهی تالاب عینک را از دیگر برنامه‌های شهرداری اعلام کرد و گفت: شهرداری سه پهنه تالاب را برای توسعه فعالیت‌های تفریحی و گردشگری از شرکت آب منطقه‌ای اجاره کرده است.

احمدی با تاکید بر این که برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر رشت کارگروهی تشکیل شده است، گفت: دستگاه قضائی همکاری بسیار خوبی با شهرداری در برخورد با خلاف‌سازان دارد و حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی با بیان این که ۸۵ درصد نسق‌سازانی که به کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌روند حکم تخریب دارند، افزود: با اعلام نظر کارشناسان ماده ۱۰۰ تاکنون شش هزار حکم تخریب در شهر رشت صادر شده است.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: در حوزه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرداری با یک مافیا مواجه است از طرفی برای برخورد با خلاف سازان نقص قانون هم وجود دارد که باید رفع شود.

وی گفت: با ابتکار شهرداری رشت قرار شده در بحث پوشش فضای سبز شهر و ساماندهی هر چه بیشتر آن از ظرفیت اساتید دانشگاه استفاده کنیم.

به گزارش ایمنا، در پایان این نشست هر یک از اعضای خانه احزاب نسبت به دغدغه‌ها و مشکلات در خصوص توسعه شهر و مدیریت شهری بیاناتی را داشتند و شهردار نیز به سوالات و ابهامات آن‌ها پاسخ داد.

کد خبر 481206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.