سیاست داخلی کردن تولید قطار مترو ادامه پیدا کند

رئیس شورای شهر تهران گفت: سیاست داخلی کردن تولید قطار دنبال شود و تنها سیاست، تحقیق و بعد سپردن به طاقچه نباشد امیدواریم این سیاست به کارخانه برود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران اظهار کرد: ماه شعبان ماه منسوب به پیامبر اکرم (ص) و شادی اهل بیت(ع) است که امسال این ماه با فرارسیدن بهار و روزهای نشاط و شادابی در فرهنگ سنتی ایرانیان، مصادف شده است.

وی افزود: ماه شعبان، تنها ماه در تقویم اسلامی است که فاقد رحلت و شهادت اهل بیت(ع) و سراسر برکت و شادی است و با توجه به حجم انبوه مشکلات اقتصادی، بیماری کرونا و شرایط دشواری که مردم ایران در سال ۱۳۹۹ پشت سر گذاشتند از مسئولان فرهنگی، رسانه ملی و به خصوص حوزه فرهنگی مدیریت شهری انتظار می‌رود که از امشب، فضای با نشاط و شادی را در حوزه عمومی جامعه ایجاد کنند تا توان روحی و امید به زندگی در شهروندان تقویت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در حوزه خدمات عمومی نیز مناسب است که فعالیت‌های مرتبط به نظافت شهر، آراستگی مبلمان شهری و ضدعفونی کردن فضاهای عمومی در ایام پایانی سال تقویت شود تا تهران آماده استقبال از نوروز باشد.

وی با اشاره به توصیه مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا به مردم برای خودداری از سفر نوروزی، گفت: از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران نیز می‌خواهیم که زمینه حضور و استفاده شهروندان از فضای پارک‌ها، رود دره‌ها و بوستان‌های تهران را با رعایت ضوابط و پروتکل‌های ایمنی تسهیل کند تا شاهد حضور سالم شهروندان در طبیعت باشیم.

هاشمی در بخش دیگر سخنانش به رونمایی از قطار ملی اشاره کرد و گفت: فرایند انتقال فناوری و داخلی‌سازی تولید تجهیزات مترو که از دو دهه پیش آغاز شده است، در شرایط فعلی به توانمندی‌های مناسبی رسیده که می‌توان با سرمایه گذاری و حمایت لازم از تولید داخل، بیش از ۶۰ درصد واگن‌های مترو را در کشور تولید کرد.

وی اضافه کرد: از شهردار تهران و تیم ایشان به دلیل رونمایی از قطار ملی تشکر می‌کنم؛ لازم است سیاست داخلی کردن تولید قطار پیگیری شود و منجر به تولید قطار در داخل کشور شود و تنها سیاست، تحقیق و بعد سپردن به طاقچه نباشد. امیدواریم این سیاست به کارخانه برود و شاهد تولید قطار ملی در کشور باشیم.

وی با یادآوری دوباره وظیفه دولت برای کمک به حوزه حمل و نقل عمومی گفت: اگرچه مدیریت شهری تلاش دارد به وعده‌های خود در افتتاح ایستگاه‌های مترو، انعقاد قراردادهای تولید تجهیزات و تأمین آن عمل کند، اما همچنان شاهد ایفا نشدن تعهدات دولت در تأمین تجهیزات مترو هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت به وعده‌هایش عمل کند، بخش عمده این تجهیزات می‌تواند در داخل تولید شده و شعار اقتصاد مقاومتی عملی شود؛ مشکل ازدحام شهروندان در شرایط کرونا در مترو نیز رفع می‌شود.

کد خبر 481177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.