کرونا مهدهای کودک را در آستانه تعطیلی قرار داده است

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر اغلب مهدهای کودک به علت شیوع ویروس کرونا و پیامدهای آن در حال تعطیلی هستند.

به گزارش ایمنا، سعید بابایی اظهار کرد: نظارت بر مهدهای کودک از حیث آموزشی و پرورشی از سال ۹۵ بر عهده همکاران آموزش و پرورش نهاده شده بود که تا همین اواخر نیز صورت نپذیرفت.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر نظارت بر برنامه اجرایی بر عهده بهزیستی بود که البته امروزه به علت بیماری کرونا قاطبه مهدهای کودک در حال تعطیلی هستند. با این حال هنوز اگر نکته‌ای یا شکایتی در زمینه شهریه صورت پذیرد، پیگیری لازم انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: بنا بود کمیته‌ای برای انتقال مدیریت مهدهای کودک از بهزیستی به آموزش و پرورش تشکیل شود که تا این لحظه این اتفاق رخ نداده است. امیدواریم که این انتقال با بهره‌گیری از تجارب سالیان کارشناسان و دلسوزان حوزه تعلیم و تربیت کودک در بهزیستی و بخش غیردولتی انجام پذیرد.

بابایی افزود: سازمان بهزیستی آمادگی خود را چندین بار جهت انتقال تجربه که متعلق به همه فرزندان این سرزمین است، اعلام کرده اما تا به حال چنین جلسه‌ای برگزار نشده است. البته به نظر کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت نیز منتظر نهایی شدن اساسنامه و آئین نامه‌های اجرایی سازمان تربیت کودک و بحث‌های اجرایی آن سازمان هستند. در نهایت امیدواریم آنچه خیر کودکان کشور است اتفاق بیفتد.

در حال حاضر ۵۶۰۰ مهدکودک شهری، هفت هزار و ۲۰۰ روستامهد و حدود ۶۵۰۰ مهد در مناطق حاشیه شهرها فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

کد خبر 481172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.