المپیاد ورزشی محلات، بستری برای استعدادیابی علاقمندان به ورزش است

شهردار یزد با اشاره به برگزاری هشتمین المپیاد ورزش محلات در این کلانشهر، اظهار کرد: هرچند وظیفه شهرداری استعدادیابی و پرداختن به ورزش‌ قهرمانی نیست، اما برگزاری این المپیاد بستری برای ظهور استعدادها در ورزش‌های مختلف است.

به گزارش ایمنا، جمال‌الدین عزیزی اظهار کرد: در سال‌های اخیر شهرداری‌ها اقدامات زیادی در زمینه ایجاد نشاط اجتماعی و تحرک در بین شهروندان یزدی انجام داده که در همین راستا برگزاری المپیاد ورزش محلات در دستور کار قرار گرفت و امسال با استفاده از تجربیات سال‌های قبل هشتمین دوره آن در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: امسال با توجه به شرایط کرونا هشتمین دوره از المپیاد به صورت مجازی برگزار می‌شود و هرچند شرایط فعلی برگزاری این مسابقات را دشوار کرده، اما به خوبی و با استقبال بی نظیر مردم در حال برگزاری است.

شهردار یزد با بیان این که سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد اقدامات قابل توجهی در زمینه ایجاد نشاط و تحرک اجتماعی انجام داده است، ادامه داد: برای برگزاری اینگونه برنامه‌ها نیز بودجه متناسب آن در نظر گرفته می‌شود.

وی با تاکید بر این که یزد به صورت پایلوت به عنوان شهر فعال انتخاب شده است، افزود: شهر یزد در پنج زمینه شهر دوستدار دوچرخه، تناسب، بازی، ورزش و پیاده‌روی ارزیابی شد که در زمینه شهر دوست‌دار دوچرخه، برند نقره و در سایر زمینه‌ها دیگر نیز برند برنز را از آن خود کرد و در همین راستا به عنوان شهر فعال برگزیده شد.

عزیزی با اشاره به توسعه المپیاد ورزشی، اظهار کرد: برگزاری المپیاد ورزشی بین شهرهای خواهرخوانده شهر یزد نیز در دستور کار شهرداری شهر میراث جهانی یزد است و از طرفی المپیاد ورزش محلات زمینه‌ای برای حضور تمامی استعدادهای ورزشی فراهم می‌کند.

وی با بیان این که وظیفه شهرداری استعدادیابی و ورزش‌های قهرمانی نیست، اظهار کرد: شهرداری با برگزاری المپیاد زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا استعدادها در ورزش‌های مختلف نشان داده شود، هرچند که استعدادیابی و پرورش آنها بر عهده هیأت‌های ورزشی است.

کد خبر 481137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.