شهردار: تا آخرین لحظه برای توسعه همه‌جانبه کرمان تلاش می‌کنیم

شهردار کرمان با تاکید بر اجرای طرح‌های ضروری شهری، گفت: شهرداری تا آخرین لحظه‌ای که فرصت دارد برای توسعه همه‌جانبه شهر و رضایت‌مندی شهروندان تلاش می‌کند.

به گزارش ایمنا، سیدمهران عالم‌زاده در نشست شورای هماهنگی امور سازمان‌ها و مؤسسات وابسته شهرداری کرمان، اظهار کرد: ارائه خدمات مؤثر در شهر به نوعی مطالبه‌گری در مردم ایجاد کرده و باعث می‌شود در دوره‌های بعدی مدیریت شهری، پروژه‌ها با سرعت بیشتری اجرا شود.

وی با قدردانی از مسئول امور هماهنگی سازمان‌ها و مؤسسات وابسته شهرداری، بر ارزیابی عملکرد مدیران شهرداری کرمان بر اساس شاخص‌های کمّی و کیفی تأکید کرد و افزود: باید عملکرد مدیران سازمان‌ها و واحدهای مختلف با سایر شهرها و مدیران دیگر ارزیابی شود.

شهردار کرمان موفقیت مدیران را مستلزم تلاش تمام نیروها و هماهنگی درون‌سازمانی دانست و با تأکید بر اینکه باید متناسب با شأن و جایگاه هر سازمان برای آن ارزش قائل شد، گفت: به‌عنوان شهردار سعی کردم نوع نگاهم به مجموعه شهرداری، متوازن و متعادل باشد.

وی توجه به تک‌تک سازمان‌ها را مهم دانست و خاطرنشان کرد: عدم توجه به سازمان‌ها و حیطه وظایف آن‌ها، هزینه‌های زیادی را به شهر و شهرداری تحمیل می‌کند؛ به‌عنوان مثال بی‌توجهی به سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر و بی‌اهمیت شمردن نظام حمل‌ونقل عمومی، موجب می‌شود پروژه‌های سنگین با هزینه‌های میلیاردی به شهر تحمیل شود.

عالم‌زاده افزود: تملک املاک مسیریِ سه پروژه بزرگ ترافیکی شهر کرمان، ۹۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری بار مالی در بر دارد که این هزینه می‌توانست با ایجاد تراموا و حمل‌ونقل پاک به بهترین نحو در راستای توسعه حمل‌ونقل عمومی هزینه شود.

وی با بیان اینکه در این دوره سعی کردیم کارها را کارشناسی‌شده پیش ببریم، اظهار کرد: اعتقاد دارم استفاده از ظرفیت کارشناسی، بار مالی را کاهش می‌دهد؛ بنابراین توصیه می‌کنم مدیران سازمان‌ها از ظرفیت کارشناسان نخبه کشوری در ارتباط با موضوعات سازمان خود، استفاده کرده و اولویت‌ها را مشخص کنند.

شهردار کرمان با اشاره به فرصت باقی‌مانده از این دوره مدیریت شهری، بر اینکه کار امروز را نباید به فردا موکول کرد، از همه مدیران سازمان‌ها خواست برنامه‌ریزی میان‌مدت و بلندمدتی برای سازمان مربوط خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه پویش افتتاح شهرداری کرمان با شعار «هر هفته، یک افتتاح" به‌خوبی و به‌صورت هفتگی پیش رفته است، گفت: این افتخار متوجه تمامی مدیران و سازمان‌ها است زیرا همه در آن نقش داشته‌اند.

شهردار کرمان همچنین حضور افراد باتجربه از سیستم شهرداری در شورای شهر آینده را به نفع شهرداری و شهر دانست و تأکید کرد: هر یک از مدیران شهری که می‌توانند به آینده شهر کمک کنند و مؤثر باشد، در انتخابات شورای اسلامی شهر ثبت‌نام کند.

وی خطاب به مدیران سازمان‌ها با بیان اینکه همدلی موجب می‌شود تا مدیریت شهری به‌خوبی پیش رود، گفت: جبهه‌گیری‌های سیاسی در مجموعه شهرداری پسندیده نیست و به سیستم آسیب می‌زند.

عالم‌زاده تصریح کرد: مدیران باتجربه، سرمایه شهرداری محسوب می‌شوند و با تغییر مدیریت شهری نیز، همچنان با انگیزه و دقت کافی به‌کار خود ادامه می‌دهند؛ لذا موفقیت شهرداران علاوه بر کمک و همراهی شوراهای اسلامی شهر، مبتنی بر هماهنگی درون‌دستگاهی است.

منبع: ایرنا

کد خبر 481135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.