ثبت ۲۰۹۵ ایده دانش آموزی در نهمین رویداد ایده‌پردازی شهر

رییس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان گفت: ثبت دو هزار و ۹۵ ایده در نهمین رویداد ایده‌پردازی شهر نشان دهنده ‌رشد سه برابری حضور دانش آموزان اصفهانی در این رویداد نسبت به سال گذشته است.

وحید مهدویان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نهمین رویداد ایده‌پردازی شهر اصفهان در شرایطی آغاز شد که به علت شیوع بیماری کرونا، مدارس تعطیل و دسترسی به دانش آموزان، بسیار دشوار است.

وی افزود: با توجه به رسالت اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان در بسترسازی برای دریافت ایده‌های شهروندان و شناسایی طبقه خلاق شهر و پیرو اعلام نیاز سازمان پسماند شهرداری برای کاربست ایده‌های نو بمنظور مدیریت خلاق در شهر اصفهان، نهمین رویداد ایده کاپ در این اداره با همکاری اداره آموزش و پرورش اصفهان از بهمن ماه، برنامه‌ریزی و از اواسط اسفندماه آغاز و اعلام عمومی شد.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان ادامه داد: انتظار می‌رفت که با توجه به مشکل دسترسی به دانش آموزان، مشارکتی برابر با رویداد قبلی دانش آموزی یعنی برابر ۷۰۰ ایده داشته باشیم؛ این در حالی است که خوشبختانه با اطلاع رسانی گسترده به عمل آمده توسط پژوهش سراهای آموزش و پرورش در مدارس و بین دانش آموزان، با رشد سه برابری، تعداد دو هزار و ۹۵ ایده توسط دانش آموزان برای این اداره ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ایده‌های ارسال شده، ناحیه سه با ۶۳۲ ایده بیشترین تعداد ایده را داشته است و پس از آن ناحیه پنج با ۵۰۹ ایده، ناحیه دو با ۳۶۳ ایده، ناحیه یک با ۳۲۳ بوده و نواحی چهار و شش با مجموع ۲۶۸ ایده، کمترین تعداد را داشته‌اند.

مهدویان افزایش حضور دانش‌آموزان در رویداد را قابل تقدیر دانست و ضمن قدردانی از مدیران آموزش و پرورش اصفهان به ویژه مدیران پژوهش‌سراهای آموزش و پرورش در جذب این مشارکت دانش آموزان، گفت: شهرداری اصفهان در تلاش است با تغییر نگرش مدیریتی خود به شهر و با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، حضور و مشارکت شهروندان را در مدیریت شهر و حل مشکلات شهری پررنگ‌تر کرده و به تعبیری یک گفتمان شهری پویا بین شهروندان و بدنه مدیریت شهری که یکی از شاخص‌های مهم شهرهای خلاق به شمار می‌آید را ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: داوری ایده و طرح‌های ارسالی برای اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان، توسط کارشناسان آموزش و پرورش و سازمان پسماند شهرداری و به صورت حضوری خواهد بود که از ۲۳ اسفندماه ۹۹ آغاز و اعلام نتایج در ۱۴ فروردین ماه سال آینده خواهد بود.

کد خبر 481128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.