هزار و ۵۰۰ کیلومتر از معابر شهر قزوین یخ‌زدایی شد

معاون خدمات شهری شهردار قزوین گفت: همزمان با بارش برف و برودت هوا از روز جمعه تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر از معابر اصلی شهر برف‌روبی و یخ‌زدایی شد.

به گزارش ایمنا، وحید مقدم سلیمی در این باره اظهار کرد: نیروهای خدمات شهری از شب گذشته تا ساعات اولیه صبح امروز (شنبه) به صورت آماده‌باش و در عملیات شبانه اقدام به یخ زدایی معابر شهر کردند.

وی با اشاره به نظارت میدانی و گشت زنی ۱۰ اکیپ در سطح شهر، اظهار داشت: شن و نمک پاشی برای بازگشایی معابر شهری از نیمه شب تا ساعات اولیه صبح امروز با اولویت‌بندی معابر بر اساس دسترسی به بیمارستان‌ها، ادارات مراکز پرتردد شهری و معابر اصلی هسته مرکزی به سمت سایر معابر فرعی انجام شده است.

معاون خدمات شهری شهردار قزوین افزود: عملیات با مشارکت بیش از ۱۶۰ نیروی انسانی ،۱۵ دستگاه خاور، ۲ دستگاه لودر، ۶ دستگاه خودرو یخ زدایی مکانیزه، هشت خودرو مکش، ۴۵ دستگاه پمپ‌های خود مکش کف کش و یک دستگاه بابکت جهت نمک و ماسه پاشی و مواد یخ‌زدا در سطح شهر به کار گرفته شده‌اند.

وی با بیان اینکه شن و نمک جهت آب شدن برف‌ها به میزان کافی ذخیره‌سازی شده است، تصریح کرد: در راستای رفع یخ‌زدگی معابر در زمان بارش برف ۷۰ مخزن مخلوط شن و نمک در معابر شیب‌دار سطح شهر تعبیه شده است.

مقدم سلیمی تاکید کرد: هم‎‌اکنون تمامی تجهیزات، ماشین‌آلات و نیروهای مجموعه در وضعیت آماده‌باش کامل قرار داشته و سازمان مدیریت پسماند شهرداری در حال خدمات‌رسانی در سطح شهر است.

وی به شهروندان توصیه کرد: در صورت امکان از تردد غیرضروری در خیابان و جاده‌های برون شهری خودداری کرده و در صورت نیاز با شماره تلفن ۱۳۷ واحد خدمات شهری برای دریافت خدمات تماس بگیرند.

منبع: ایرنا

کد خبر 481033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.