تغییر استراتژی‌های مبارزه با کرونا در قبرس

دانش‌آموزان قبرسی همچنان باید به صورت مجازی در کلاس‌های درسی خود شرکت کنند، اما رستوران‌ها و کافه‌ها مجاز هستند به زودی فعالیت خود را در فضای آزاد آغاز کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وزیر بهداشت قبرس از کاهش بعضی از محدودیت‌های اعمال شده برای مهار شیوع ویروس کرونا و جایگزین کردن آن‌ها با موارد جدید در سراسر کشور خبر داده است. علاوه بر این، وی از پایان تدریجی تمام مقررات در آینده‌ای نزدیک خبر داده است و این در حالی است که شیوع بیماری کووید -۱۹ در این کشور رو به افزایش است. برخی مقامات نسبت به تصمیم دولت مبنی بر پایان محدودیت‌ها ابراز نگرانی کرده و بر این باورند که این تصمیم در شرایطی که میزان انتشار ویروس کرونا در حال افزایش است، غیر منطقی به نظر می‌رسد.

تغییر استراتژی‌های مبارزه با کرونا در قبرس

مدارس سراسر کشور قبرس همچنان روی حضور دانش‌آموزان بسته خواهد بود و آموزش مجازی ادامه خواهد یافت. مردم می‌توانند در مکان‌های عمومی گرد هم‌ بیایند که البته تجمع بیش از ۶ نفر ممنوع خواهد بود و تمام افراد نیز باید از ماسک استفاده کنند. جالب است بدانید که هر شب از ساعت ۱۱ حکومت نظامی آغاز می‌شود و مردم جز برای امور ضروری نظیر مراجعه به مراکز درمانی یا داروخانه‌ها، حق خروج از منزل را نخواهند داشت.

تا پیش از اعمال مقررات جدید، تمام رستوران‌ها و کافه‌ها تعطیل بود، اما در پی انجام تحقیقات متعدد، کمترین نرخ شیوع بیماری در این مراکز اتفاق افتاده بود به همین دلیل، وزیر بهداشت قبرس اعلام کرد تمام صاحبان چنین مراکزی می‌توانند از روز سه شنبه خدمات خود به مشتریانشان را آغاز کنند اما چیدن میز و صندلی‌ در فضاهای بسته ممنوع خواهد بود.

بد نیست بدانید که نرخ ابتلا به ویروس کرونا از پنجشنبه هفته گذشته در سراسر کشور به طور قابل توجهی افزایش یافته، طوری که تعداد افراد بستری در این بازه زمانی به دو برابر رسیده است.

تغییر استراتژی‌های مبارزه با کرونا در قبرس

کد خبر 481017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.