اجرای طرح حذف پرونده‌های فیزیکی اسناد رسمی برای تسریع در پاسخ به استعلامات

مدیرکل دفتر توسعه نرم افزار و خدمات الکترونیک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از اجرای طرح حذف پرونده‌های فیزیکی اجرای اسناد رسمی برای تشکیل پروندهای جدید در راستای تسریع در پاسخ به استعلامات خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مهدی هدایت‌فر به همراه عبدالحمید مرادی مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ضمن بازدید میدانی از اداره پنجم اجرای اسناد رسمی استان تهران و دریافت نظر کارشناسان، متقاضیان و چند نفر از وکلای رسمی دادگستری، مراتب چگونگی تکمیل ابزار الکترونیک و پیاده‌سازی طرح مذکور را مورد بررسی قرار داد.

وی اظهار کرد: با توجه به برون سپاری، صدور اجرائیه‌ها و ثبت درخواست تقاضانامه اجراییه به دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق و ارسال اظهار الکترونیک درخواست‌ها و مستندات به ادارات اجرای اسناد رسمی، حذف گردش فیزیکی پرونده‌های ثبتی و تشکیل پرونده و استفاده از نسخه الکترونیک باعث تسریع در پاسخ به استعلامات، کاهش میزان سرقت پرونده‌ها و جعل اوراق ثبتی، حذف اوراق کاغذی می‌شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت با اشاره به اینکه اجرای این طرح افزایش سطح رضایتمندی مردم را به همراه دارد، افزود: با توجه به اقدامات خوب انجام شده در راستای ارتقا سامانه اجرای اسناد رسمی و اعلام رضایت کارشناسان و ارباب رجوع از پیشبردهای انجام شده در سامانه، بی‌تردید توسعه و بهبود عملکرد سامانه تا زمان ارائه خدمات بهتر به مردم در دستور کار قرار خواهد داشت.

کد خبر 481004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.