مالاگا میزبان اولین اتوبوس خودران بزرگ در اروپا

اولین خودروی بدون راننده اسپانیا با سایزی برابر با اتوبوس‌های معمولی، در خیابان‌های مالاگا، شهری در بخش خودمختار اندلس در جنوب کشور اسپانیا، فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سرنشینان اتوبوس جدید مالاگا، این خودروی بدون سرنشین را بی‌نظیرترین وسیله حمل و نقل در اروپا معرفی کرده و سفر با آن را بسیار به یادماندنی دانسته‌اند. اگرچه پیش از این نیز، مقامات کپنهاگ دانمارک و هامبورگ آلمان نیز به طور آزمایشی خودروهای الکتریکی بدون راننده را در کشور به حرکت درآورده‌اند اما خودروهای آن‌ها تنها از ظرفیت حمل هشت نفر برخوردار است.

اتوبوس بدون راننده مالاگا  ۱۲ متر طول دارد و می‌تواند تعداد ۶۰ مسافر را به طور همزمان، به مقصد برساند. این خودروی الکتریکی بی‌نظیر از طریق هوش مصنوعی به حرکت در می‌آید با این حال مسئولان از یک سیستم رهیاب برنامه‌ریزی شده برای هدایت آن بهره می‌گیرند و به همین دلیل از نظر بسیاری از منتقدان این اتوبوس را نمی‌توان در ردیف خودروهای بدون راننده قرار داد.

جالب است بدانید که در اسپانیا، حرکت وسایل نقلیه بدون یک اپراتور انسانی در داخل آن‌ها ممنوع است و به همین دلیل، حرکت اتوبوس‌های جدید به طور کامل تحت نظارت یک متصدی قرار دارد. در واقع یک راننده در داخل اتوبوس قرار دارد که تنها در شرایط اضطراری کنترل حرکت خودرو را به دست می‌گیرد.

مقامات رسمی اسپانیا پیش از این نیز خودروهای الکتریکی بدون راننده را مورد آزمایش قرار داده بودند اما اخیراً تصمیم گرفته‌اند از یک سیستم رهیاب هوشمند برای حرکت دادن وسایل حمل و نقل خود بهره گیرند. از سوی دیگر، استفاده از اتوبوس‌هایی بزرگ برای حمل تعداد زیادی از شهروندان برای آن‌ها از اولویت بالایی برخوردار بوده که در این اتوبوس جدید به هر دو هدف خود دست یافته‌اند. به همین دلیل، پیش‌بینی می‌شود در آینده ناوگان اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی کشور را خودروهای الکتریکی بدون سرنشین، اما با وجود یک راننده، فرا گیرد.

مالاگا میزبان اولین اتوبوس خودران بزرگ در اروپا

کد خبر 481000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.