بررسی طرح اصلاح آیین نامه تشکیلاتی کارکنان دبیرخانه شوراهای اسلامی در دولت

شورای عالی استان ها به استناد اصل (۱۰۲) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده (۸۸) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، طرح «اصلاح ماده (۲) آیین نامه تشکیلاتی کارکنان دبیرخانه شوراهای اسلامی کشور» را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به دولت ارائه کرده است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، به استناد اصل یکصد و دوم قانون اساسی، شورای عالی استان‌ها حق دارد در حدود وظایف خود، طرح‌هایی تهیه و مستقیماً یا از طریق دولت، به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد نماید.

همچنین به موجب ماده (۸۸) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، بررسی پیشنهادها و ارائه آنها در قالب طرح به مجلس شورای اسلامی یا دولت، از جمله وظایف و اختیارات این شورا محسوب می‌شود.

بر این اساس و در اجرای بند (۹) ماده (۸۸) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و اختیار حاصل از ماده مذکور و با امعان نظر به جایگاه ویژه شوراهای اسلامی به عنوان یک نهاد مردمی و همچنین مأموریت ذاتی شوراها در بهبود کیفیت زندگی شهروندی، با عنایت به مقتضیات زمانی و در جهت تسریع در امر پاسخگویی به نیازهای جامعه در امور مدیریت محلی، شورای عالی استان‌ها طرح «اصلاح ماده (۲) آئین نامه تشکیلاتی کارکنان دبیرخانه شوراهای اسلامی کشور» را جهت بررسی و تصویب، به دولت ارائه کرده است.

به موجب طرح یاد شده، سقف ردیف‌های شغلی شورای عالی استان‌ها افزایش می‌یابد.

همچنین به موجب بند الحاقی به ماده (۲) آئین نامه مذکور، برای شورای اسلامی شهرهای بیش از یک میلیون نفر جمعیت علاوه بر (۲۹) ردیف برای شهرهای یک میلیون نفر جمعیت، به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک ردیف اضافه می‌شود.

بر اساس تبصره الحاقی به ماده (۲) این آئین نامه نیز کارکنان دبیرخانه‌های شورای عالی استان‌ها و شوراهای اسلامی استان می‌توانند به شهرداری‌ها انتقال یا مأمور گردند.

پیشنهاد فوق هم اکنون در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک در دست بررسی و تصمیم‌گیری است.

کد خبر 480997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.