خدمات توانبخشی اختلال اوتیسم بیمه شد

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران، گفت: در آخرین جلسه شورای عالی بیمه، پوشش دهی خدمات توانبخشی ویژه طیف اختلال اوتیسم توسط سازمان بیمه سلامت ایران طبق پروتکل استاندارد مطروحه تصویب شد.

به گزارش ایمنا، سعیده صالح غفاری، اظهار کرد: مهمترین بخش رسیدگی و درمان طیف اختلال اوتیسم، مداخلات توانبخشی شامل خدمات گفتار درمانی، کاردرمانی و رفتاردرمانی همراه چکاپ دوره‌ای متخصص مغز و اعصاب یا روانپزشک کودک و نوجوان است. نظر به طیف بودن اختلال اوتیسم و تقسیم‌بندی آن در سه سطح یک، دو و سه یا طیف شدید، متوسط و خفیف، استاندارد ارائه خدمات توانبخشی تعریف شد.

وی افزود: استاندارد بسته خدمات توانبخشی در طول یک سال گذشته با پیگیری‌های عدیده انجمن اوتیسم ایران و دیگر فعالان این حوزه و برگزاری نشست‌های علمی با کارشناسان معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین شد و توانستیم بسته‌های استاندارد خدماتی با تعریف تعداد جلسات و نوع خدمات با تعیین تعرفه مورد قبول وزارت بهداشت و در ادامه کدگذاری خدمات و استاندارد کردن آن را در معاونت درمان وزارت بهداشت را شاهد باشیم.

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران، گفت: پس از طی این مرحله با برگزاری نشست‌ها و جلسات با سازمان بیمه سلامت ایران و در رأس آن مدیران و کارشناسان بیمه سلامت، این بسته خدمتی استانداردشده، چندین بار مورد بررسی و یا بازتعریف مجدد قرار گرفت و در نهایت سازمان بیمه سلامت ایران، بسته خدمتی استاندارد شده بر اساس سطح‌بندی طیف اختلال اوتیسم را در شورای عالی بیمه سلامت طرح موضوع کرد و مورد تأیید شورا قرار گرفت، همچنین اقدام این سازمان در تاریخ جامعه اوتیسم ایران بی‌نظیر است.

منبع: ایرنا

کد خبر 480975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    0 0
    سلام .من به مدیریت بیمه سلامت در مشهد خیابان رضا مراجعه کردم و لی مسئول بیماری های خاص خیلی بد برخورد کردند و گفتند که اوتیسم بیماری خاص نیست و وقتی خبر شما رو نشون دادم گفتن این خبرا رو ولش کن و ..به عنوان یک پدر که زیر بار غصه ی بیماری فرزندم هستم خیلی تحقیر هم شدم