اراک به استقبال نوروز ۱۴۰۰ می رود

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک گفت: در وضعیت شیوع ویروس کرونا به استقبال نوروز می رویم و با توجه به توصیه های بهداشتی امکان رفتن به مسافرت و دید و بازدید در مکان های بسته برای شهروندان فراهم نیست، از همین رو پرداختن به سیما و منظر شهری در این روزها اهمیتی دوچندان خواهد یافت.

احمد حسنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان این که آماده سازی شهر برای استقبال از سال نو، اولویت اصلی این روزهای سازمان است، گفت: زیباسازی و طراوت بخشیدن به پیاده‌راه‌ها از جمله برنامه‌های اصلی این سازمان است که در این راستا پیاده‌راه‌ها با استفاده از گل‌های زینتی و درختچه‌های زینتی تزئین و گل آرایی شده است.

وی افزود: زیباسازی پیاده‌راه‌ها با همکاری و تعامل معاونت‌های مربوطه در شهرداری در حال پیگیری است و اقداماتی اساسی برای استقبال از بهار و نوروز در حال انجام است تا مردم محیطی با طراوت را تجربه کنند، برای نمونه می‌توان به نصب المان هفت سین و دیگر المان‌های نوروزی و همچنین آذین بندی در پیاده‌راه امیرکبیر اشاره کرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک با اشاره به نوسازی و بهسازی پارک‌ها ادامه داد: این مهم همواره در طول سال با جدیت تمام در حال انجام و پیگیری بوده است، اما در ایام نوروز سازمان به طور ویژه به رنگ آمیزی مبلمان پارکی و تجهیزات موجود در پارک‌ها، اصلاح و بهینه‌سازی آبنماها و نورپردازی پارک‌ها و فضاهای سبز شهری پرداخته است.

حسنی تصریح کرد: با توجه به این که آبنماها در ایجاد شادابی و نشاط در فضای پارک‌ها و میادین نقش مهمی دارند در همین راستا سازمان اقدام به تعمیر، بهسازی و راه اندازی تمامی آبنماهای شهر کرده است تا در ایام نوروز و بهار شاهد محیطی زیبا و درخور در سطح پارک‌ها و میادین شهر باشیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک اظهار کرد: هرس و حذف علف‌های هرز همچنین عملیات هرس درختان و حذف شاخه‌های خشک آنها نیز از جمله اقداماتی است که به شکل برنامه‌ریزی شده در بلوارها و میادین توسط کارشناسان سازمان و نیروهای آموزش دیده و ماهر در این زمینه در طول سال به انجام رسیده است.

حسنی با اشاره به آماده سازی شهر اراک برای نوروز ۱۴۰۰ تاکید کرد: ما در این مجموعه تمام توان خود را به کار بسته‌ایم تا فضایی دلنشین و زیبا را برای مردم در نوروز ۱۴۰۰ به ارمغان آوریم که از آن جمله می‌توان به طراحی و نصب المان‌های نوروزی، رنگ آمیزی و آذین بندی سطح شهر اراک و نورپردازی‌های چشمنواز اشاره کرد تا محیطی در خور و شایسته مردم به وجود آید.

وی با اشاره به روند طراحی المان‌های نوروزی گفت: طی جلسات متعددی که با هنرمندان، صاحبنظران و اساتید دانشگاه برگزار شد طراحی المان‌ها بر مبنای نیاز جامعه و متناسب با فرهنگ و آئین مردم اراک انجام گرفته است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک افزود: المان‌های نوروزی که متناسب با فرهنگ و آئین مردم اراک توسط سازمان طراحی و تهیه شده است دربرگیرنده مضامین نوستالژیک و مؤلفه‌های سنتی نوروز است که در مکان‌های مناسب جانمایی شده است.

وی رنگ آمیزی جدول‌ها و بلوارهای سطح شهر را از جمله کارهای مغفول مانده چند سال اخیر عنوان کرد و گفت: رنگ آمیزی شهری نیز با آنکه همواره در طول سال انجام می‌شده در آماده سازی شهر برای استقبال از بهار به طور ویژه‌تری مورد توجه قرار گرفته برای مثال می‌توان به رنگ آمیزی جدول‌های حاشیه بلوارهای شهر اشاره کرد که چندین سال مغفول مانده بود، علاوه بر این رنگ آمیزی مبلمان شهری و پارکی، رنگ آمیزی نرده‌ها و هندریل ها و دیوارهای آلوده سطح شهر، رنگ‌آمیزی نیمکت‌ها، فلاورباکس ها، باغچه‌ها و آبنماهای سطح شهر در حال انجام است.

حسنی خاطرنشان کرد: اجرای نقاشی‌های دیواری نیز از دیگر برنامه‌های نوروزی سازمان بوده که توسط هنرمندان سازمان دنبال می‌شود.

وی با اشاره به خرید پرچم‌های مناسبتی و آذین بندی سطح شهر در آستانه نوروز اظهار کرد: در راستای زیباسازی سیما و منظر شهر در آستانه نوروز ۱۴۰۰ آذین بندی با نمایی خاص انجام خواهد شد، این اقدام در تمام مناطق شهری دنبال خواهد شد و در کاری متفاوت می‌توان به آذین بندی بسیار زیبا و خاصی که برای پیاده‌راه امیرکبیر و نورپردازی ویژه‌ای که برای پل شهید فتحی در نظر داشته‌ایم اشاره کرد.

کد خبر 480972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.