نجات ۱۹۱ حادثه دیده در ۷۲ ساعت گذشته

معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر از نجات ۱۹۱ حادثه دیده از سوی امدادگران و نجاتگران گروه‌های تخصصی امداد ونجات هلال‌احمر در ۷۲ ساعت گذشته در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدباقر محمدی، اظهار کرد: در ۷۲ ساعت گذشته، ۲۷۵ مورد مأموریت امداد و نجات برای ارائه خدمات پایه و اولیه امداد و کمک‌های اولیه به حادثه دیدگان انواع حوادث فصل زمستان انجام شد.

وی افزود: با تلاش امدادگران هلال احمر در مدت زمان یادشده به ۵۴۵۸ نفر از درخواست کنندگان کمک اضطراری امدادرسانی شد که از این تعداد ۵۴ مصدوم با استفاده از تکنیک‌های نجات فنی از داخل خودروهای تصادفی و آسیب دیده نجات یافتند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: همچنین در اجرای خدمات رسانی امدادی به آسیب دیدگان حوادث جاده‌ای و ترافیکی در ۷۲ ساعت گذشته، امدادگران هلال احمر توانستند ۱۱۲ نفر از مصدومان حوادث یادشده را برای دریافت خدمات تکمیلی درمانی به مراکز بیمارستانی منتقل و ۴۸ نفر دیگر از مصدومان را در محل درمان سرپایی کنند.

محمدی از اسکان اضطراری و موقت تعدادی از مسافران زمستانی در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و بین شهری هلال احمر در جاده‌های سخت گذر و مسیرهای مواصلاتی صعب العبور کوهستانی خبر داد و گفت: با تلاش امدادگران در ۷۲ ساعت گذشته، ۳۹ مورد عملیات رهاسازی مصدومان سوانح ترافیکی از درون خودروهای حادثه دیده نیز انجام شده است.

وی از مردم خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت، با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی به کمک اضطراری سازمان امداد و نجات تماس بگیرند.

منبع؛ ایرنا

کد خبر 480970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.