دومین شورای شهر در مازندران منحل شد

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری مازندران گفت: دو شورای شهر ساری و سلمان شهر در ‏مازندران منحل شده است.‏

محمد محمدی تاکامی در گفت وگو با ایمنا با اشاره به اینکه دو شورای شهر در مازندران منحل شده است، اظهار کرد: دو شورای شهر سلمان شهر و ساری منحل شده و قائم مقامی آن به استاندار مازندران رسیده است.

وی با بیان اینکه پس از انحلال شورای شهر ساری، سلمان شهر دومین شهر مازندران است که در ماه‌های گذشته شورای اسلامی شهر آن منحل شده، تصریح کرد: انحلال این دو شورا توسط وزارت کشور تأیید شده است.

تاکامی با اشاره به اینکه براساس قانون هر گاه اعضای شورای شهر، به مدت دو ماه نتوانند در جلسات شورا شرکت کنند فعالیت شورایی آنها معلق و فرماندار اعضای علی البدل را جایگزین می‌کند، تصریح کرد: این عدم حضور حتی به دلیل مشغله و یا مسافرت و هر اتفاقی که منجر به عدم حضور در جلسات شورا شود رخ بدهد، حسب تبصره ذیل ماده ۷ قانون شوراها تا زمان تعیین تکلیف که نباید بیش از شش ماه طول بکشد، عضو علی‌البدل جایگزین عضو اصلی می‌شود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری مازندران اضافه کرد: در صورتی که تعداد اعضای سلب عضویت شده و یا معلق شده موجب شود که جلسات شورای شهر به حدنصاب نرسد و اعضای علی البدل نیز آن را به حد نصاب نرسانند، براساس قانون شورای شهر منحل و استاندار قائم مقام آن شورا تا پایان مدت فعالیت شوراها خواهد بود.

کد خبر 480962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.