بستری بیش از ۱۰۰ هزار کرونایی در مراکز درمانی تامین‌ اجتماعی

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی بستری شده‌اند.

به گزارش ایمنا، امیرعباس منوچهری اظهار کرد: از هر دو ایرانی، یک نفر بیمه‌ شده تأمین اجتماعی است. با احتساب جمعیت زیر ۹۰ میلیون نفر در کشور که ۴۵ میلیون نفر آنها تحت پوشش این سازمان است، بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور بیمه تأمین اجتماعی هستند.

وی اضافه کرد: این بیماران (علیرغم عدم دریافت کمک هزینه کرونا از طرف دولت) از طریق منابع سازمان تحت پوشش و بستری قرار گرفته و پرداخت‌ها نیز در مراکز دانشگاهی با هدف کنترل این بیماری به روز و وصول شد.

منوچهری ادامه داد: ۷۸ درصد از مراجعان بستری کرونا هم از بیمه‌شدگان این سازمان و ۲۲ درصد بیماران غیرطرف قرارداد بوده‌اند، در حال حاضر نیز بیش از هزار بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی سازمان بستری است.

معاون سازمان تأمین اجتماعی همچنین با اشاره به حذف دفترچه بیمه تأمین اجتماعی به عنوان یکی از اقدامات اساسی سازمان در سال ۹۹، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی سازمان تأمین اجتماعی تعمیم و توسعه نسخه الکترونیکی به عنوان یکی از وظایف اصلی متولیان سلامت در کشور است.

وی با بیان این که این طرح حرکت به سمت توسعه پرونده سلامت الکترونیک است، ادامه داد: اکنون بیش از ۷۰ درصد از نسخ مراکز درمانی طرف قرارداد تأمین اجتماعی هم الکترونیکی است. منوچهری تاکید کرد: در ابتدای سال ۹۹ میزان تولید این نسخ نزدیک به سه درصد و بهمن سال جاری این رقم به ۴۹ درصد افزایش یافت و این امر حاکی از اقبال عمومی در این زمینه است.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: مشکلات این طرح نیز که در گام نخست با حذف دفترچه بیمه تأمین اجتماعی انجام گرفت، در استان‌ها به طور مرتب رصد و در جلسات استانی رفع خواهد شد.

منوچهری ادامه داد: توقف (حذف) صدور و تمدید دفترچه بیمه به مفهوم نبود امکان استفاده از این دفترچه نخواهد بود. سازمان تأمین اجتماعی ماهانه دو میلیون تعداد دفترچه بیمه صادر می‌کرد و بنا بر این حداقل تا سه سال آینده احتمالاً مراجعه با دفترچه بیمه تأمین اجتماعی انجام خواهد شد.

چاپ و عرضه دفترچه جدید تأمین اجتماعی از اول اسفندماه در همه شعب و کارگزاری‌های سراسر کشور متوقف شد. بنابراین، مراکز درمانی طرف قرارداد تأمین اجتماعی موظف به پذیرش بیماران بدون دفترچه بیمه با کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه رانندگی و همچنین جلد دفترچه بیمه هستند، اما استفاده از این دفترچه‌ها تا پایان برگ، معتبر خواهد بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 480949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.