صعود ارزش بازار اپل به ۳ تریلیون دلار

تحلیلگران با اشاره به ساخت خودروی اپل و همچنین انتظارات بالا برای مدل بعدی آیفون، پیش بینی کردند ارزش بازار این غول فناوری می تواند به سه تریلیون دلار صعود کند.

به گزارش ایمنا، شرکت سیتی گروپ و ودبوش پتانسیل دستیابی اپل به این نقطه عطف را پیش بینی می‌کنند. چنین افزایشی مستلزم رشد ۵۰ درصدی ارزش سهام اپل از قیمت نهایی روز پنجشنبه است. اپل با ارزش بازار حدود دو تریلیون دلار، در حال حاضر ارزشمندترین شرکت جهان به شمار می‌رود.

جیم سووا، تحلیلگر سیتی گروپ در یادداشتی نوشت: ساخت خودروی اپل می‌تواند فروش این شرکت را ۱۰ تا ۱۵ درصد پس از سال ۲۰۲۴ افزایش دهند و تا سال ۲۰۲۵ بازار خودروهای برقی جهان رشد بیشتری از مجموع بازارهای تلفن‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها و دستگاه‌های پوشیدنی خواهد داشت.

دانیل ایوس، تحلیلگر شرکت ودبوش که هدف قیمت سهام اپل را ۱۷۵ دلار پیش بینی کرده است، با پیش بینی رسیدن ارزش بازار این شرکت به سه تریلیون دلار، کاهش اخیر ارزش سهام را یک فرصت خرید طلایی خواند. وی پیش بینی کرد عرضه مدل آیفون ۱۳ تأثیر عمده ای در بازار اپل خواهد داشت زیرا اطلاعات زنجیره تأمین به نرخ تولید بالاتر از نسل قبلی اشاره دارند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ارزش سهام اپل از زمانی که در اواخر ژانویه به رکورد بالایی صعود کرد، حدود ۱۷ درصد نزول کرده است و در معاملات روز جمعه به دلیل نگرانیها نسبت به رشد بازده اوراق قرضه که به سهام فناوری ضربه زد، ۱.۸ درصد کاهش داشت.

منبع: ایسنا

کد خبر 480930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.