اجرای طرح «محله سبز» در شهرک توحید بندرعباس

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس از اجرایی شدن طرح محله سبز در شهرک توحید این کلانشهر خبر داد.

حامد رضوانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح محله سبز با مشارکت بنیاد رویش و با هدف ارتقا سطح مشارکت اجتماعی دانش آموزان تحت پوشش بنیاد رویش انجام شد.

وی افزود: در این طرح مسئولیت اجتماعی بر عهده دانش آموزان گذاشته شده تا ضمن کسب تجربه احساس کنند مالکان اصلی شهر هستند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس ادامه داد: در این برنامه که عوامل اجرایی منطقه و ناحیه و هم چنین سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری در آن مشارکت داشتند، دانش آموزان محله با کمک پاکبان‌ها محله را پاکسازی کردند.

وی تصریح کرد: زیرسازی دیوارها، کاشت درخت و نقاشی دیواری بر روی دیوار از برنامه‌های اجرایی توسط دانش آموزان این محله بوده است.

رضوانی خاطرنشان کرد: توزیع کتاب‌هایی متناسب با سنین دانش آموزان و اجرای برنامه‌های شاد فرهنگی از دیگر برنامه‌های این طرح در محله شهرک توحید بوده است.

وی با بیان اینکه مشارکت در برنامه‌های آینده سازمان فرهنگی شهرداری همراه با اقدامات خلاقانه، مشارکت در توسعه محلات شهر را افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند با حفظ میراث ناملموس و انجام نقاشی‌های دیواری در توسعه محلات شهری مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح در محلات شهر مشارکت شهروندان در کاهش هزینه‌ها، افزایش انسجام اجتماعی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و بالا بردن سطح رضایت مندی شهروندان است.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری بندرعباس گفت: در تلاش هستیم با اجرای طرح محله سبز، کودکان را با آموزش بر محور مسئولیت‌های شهروندی آشنا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: توسعه آموزش و توانمند سازی، آمادگی کودکان و نوجوانان برای پذیرش مسئولیت‌های شهروندی در زندگی اجتماعی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

کد خبر 480916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.