آموزگاران بوستون در اولویت واکسیناسیون قرار می‌گیرند

تاکید شورای شهر بوستون بر لزوم واکسینه شدن مربیان، راه اندازی دوچرخه‌های اشتراکی در دوبلین، واکسیناسیون سالمندان سیاتل و هوشمند سازی شهر پراگ، مهم‌ترین عناوین این هفته بسته خبری پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شورای شهر بوستون هفته اخیر مصوبه‌ای داشته که از دولت می‌خواهد تا ارائه دهندگان آموزگاران و مربیان کودک را در تزریق واکسن کووید ۱۹ در اولویت قرار دهد.

طرح واکسیناسیون توسط مقامات دولتی، افراد بالای ۶۵ سال را نسبت به مربیان مهد کودک یا مدارس در اولویت قرار می‌دهد و مربیان را در رده سوم فاز دو واکسیناسیون قرار می‌دهد، بنابراین شورای شهر بوستون از مسئولان وزارت بهداشت درخواست کرده است تا معلم و مربیان نیز در اولویت دریافت واکسن قرار بگیرند تا با خاطر آسوده‌تری در مدارس و آموزشگاه‌ها فعالیت کنند و در مقابل آن والدین دانش آموزان نیز در این خصوص با خیال راحت تری فرزندان خود را به مدرسه بفرستند.

سیاتل؛ واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال

با اعلام صفحه رسمی شورای شهر سیاتل در فضای مجازی، هفته پیش‌رو افراد بالای ۶۵ سال در این شهر در مقابل کووید ۱۹ واکسینه می‌شوند، در بخشی از این اطلاعیه آمده است: واکسن‌های موجود در این هفته در سیاتل غربی برای افراد بالای ۶۵ سال مورد استفاده قرار می‌گیرند، همچنین قرار است چند صد واکسن برای افرادی که بیش از ۶۵ سال دارند و در سیاتل شرقی زندگی می‌کنند در مرکز واکسیناسیون این منطقه مورد استفاده جامعه هدف قرار گیرد.

دوبلین؛ راه اندازی دوچرخه‌های اشتراکی

شورای شهر دوبلین با انتشار تصاویری از افتتاح و بهره برداری مراکز تحویل دوچرخه‌های اشتراکی در این شهر خبر داد.

در توضیح تصاویر منتشر شده آمده است: دوچرخه‌های اشتراکی هر روز هفته و در ساعاتی از روز آماده سرویس‌دهی به شهروندان است، برای سلامتی و حفظ هوای پاک شهر از این دوچرخه‌ها استفاده و آن را به دیگران هم پیشنهاد کنید.

پراگ؛ هوشمند سازی شهر تا سال ۲۰۳۰

طبق برنامه‌ریزی شورای شهر پراگ برنامه عملیاتی شهر هوشمند، توسط سازمان‌های مختلف شهری در دهه آینده اجرا خواهد شد. اخیراً یک برنامه جامع در زمینه طرح‌های برنامه‌ریزی شده در این شهر ارائه شده است که توصیفی از اهداف کوتاه مدت و میان مدت در حوزه‌های مختلف شهر هوشمند مانند بهره‌وری انرژی، حمل و نقل و خودروهای الکتریکی را ارائه می‌دهد.

به گفته شهردار پراگ، مفهوم پراگ هوشمند در سال ۲۰۳۰ میلادی مبتنی بر استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها برای تبدیل کلانشهرها به مکانی دلپذیر برای زندگی است.

کد خبر 480895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.